Britská pobočka Toyota Motor na základe získanej dotácie sa pustila do vývoja terénneho modelu Hilux, ktorý je poháňaný palivovými článkami. Cieľom projektu je použiť komponenty palivových článkov druhej generácie z modelu Toyota Mirai a implementovať ich do podvozku pick-up Toyota Hilux.
Testovacie vozidlá sa na cesty dostanú počas roku 2023 a v prípade úspešných testov sa následne spustí malosériová výroba. Vozidlá poháňané vodíkom si stále ťažko hľadajú cestu do bežné života a takýmto spôsobom japonský výrobca má možnosť otestovať ich použitie v bežnej premávke.
Tento projekt vedie síce britská Toyota, pri výskume a vývoji mu pomôže aj európska pobočka Toyota Motor Europe. Toyota sa už viac ako 20 rokov snaží dopracovať k uhlíkovej neutralite a preto ponúka elektrifikované vozidlá od hybridov cez plug-in hybridy, batériové elektromobily až po vozidlá poháňané palivovými článkami. Toyota ako jeden z mála svetových výrobcov zostáva stále verná vývoju vodíkového pohonu.
Použitie modelu Hilux nie je náhodné, vo Veľkej Británii tento druh karosérie predstavuje veľké zastúpenie medzi predávanými vozidlami a zároveň ide o dôležitý trh pre značku Toyota. Ide o skvelú príležitosť ako vyvinúť bez emisné riešenie pre kľúčový segment trhu. Veľkú oporu má Toyota v samotnej britskej vláde, ktorá výskum a vývoj vodíkového pohonu výrazne podporuje.
Snahou automobilky Toyota je zníženie emisií CO2 do roku 2035 o 100 % v prípade nových vozidiel. Palivové články, ktoré sú poháňané vodíkom, Toyota považuje za jeden z hlavných prvkov ako dosiahnúť uhlíkovú neutralitu. Vývoj palivových článkov v laboratóriách Toyota prebieha už viac ako 25 rokov a tento pohon si nachádza svoje miesto nielen v osobnej ale aj v nákladnej, vlakovej a námornej doprave. Rastúci dopyt po takýchto riešeniach mal za následok spustenie výroby modulov palivových článkov druhej generácie, ktorá bola spustená v januári 2022.