Reklama

Elektrické SUV ŠKODA VISION 7S prekvapí dojazdom i priestranným interiérom!

Zdroj | ŠKODA
Zdroj | ŠKODA
Stanislav Vinc
Zdroj | ŠKODA
Zdroj | ŠKODA

Automobilka ŠKODA AUTO v rámci novej stratégie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 predstavila novú identitu svojej značky, ktorú po prvý krát prinesie na cesty pripravovaný elektromobil aktuálne známy ako koncept VISION 7S.

Spolu s novým vizuálom, logom a firemnou identitou česká automobilka predstavila svetu aj jeho kľúčové parametre a niektoré funkcie. ŠKODA AUTO tak opäť prechádza vizuálnym prerodom, ktorý ovplyvňujú najmä aktuálne trendy nielen v oblasti mobility.

Automobilka sa zbavuje plastickej 3D grafiky a to najmä kvôli presunu marketingových a komunikačných aktivít z tlače na internet. Nové logo však aj tak uvidíme v komunikácii i na samotných autách čoraz menej, prioritu totiž dostane nápis ŠKODA.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | ŠKODA

Súčasťou novej firemnej identity automobilky sa stanú aj dva rôzne odtiene zelenej farby: smaragdová a elektrická zelená, ktoré symbolizujú ekológiu, udržateľnosť a elektromobilitu.

Nová identita značky bude najskôr zavedená v informačných a komunikačných materiáloch, neskôr sa objaví aj na budúcich modeloch. Prvým z nich je pripravovaný elektromobil s dojazdom viac ako 600 kilometrov, ktorý automobilka dnes večer predstavila ako VISION 7S.

ŠKODA VISION 7S

Nová ŠKODA VISION 7S je prvou lastovičkou z pohľadu príchodu nového dizajnu automobilky na cesty, ale zároveň aj prvým z troch avizovaných modelov, ktoré má aktuálne mladoboleslavská automobilka v najbližších rokoch v pláne priniesť na trh.

Tieto modely majú automobilke pomôcť dosiahnuť jej cieľ, ktorým je zvýšenie podielu jej elektromobilov na trhu do roku 2030 o viac ako 70 %. Pre dosiahnutie tohto cieľa taktiež ŠKODA v najbližších troch rokoch zainvestuje do elektromobility 5,6 miliardy eur do digitalizácie ďalších 700 miliónov eur.

Zdroj | ŠKODA

Koncept VISION 7S je postavený na platforme MEB koncernu Volkswagen. V interiéri počíta s priestorom pre siedmych cestujúcich a v rámci jazdných vlastností s už spomínaným dojazdom presahujúcim hranicu 600 kilometrov (WLTP). Vďačiť má za to batérii s kapacitou 89 kWh, ktorú bude možné nabíjať maximálnym výkonom 200 kW.

Nový dizajn automobilky ukazuje ŠKODA VISION 7S už na prednej maske nazvanej Tech-Deck, ktorá nadväzuje na masku chladiča doterajších modelov. Nová maska je výrazne plochšia a širšia, pričom prišla aj o svoje ikonické rebrá, ktoré nahradilo tmavé sklo, za ktorým sa nachádza množstvo senzorov vozidla.

Zdroj | ŠKODA

Bez zmeny nezostali ani predné svetlomety a zadné LED svetlá, ktoré obopínajú okraje vozidla tvarom písmena T. Ten sa mimochodom nachádza aj na vonkajších spätných zrkadlách s kamerou a na zapustených vertikálnych kľučkách dverí so senzormi.

Medzi prednými svetlometmi nebude chýbať ani ambientná svetelná lišta nadväzujúca na masku Crystal Face z modelu ENYAQ iV, akurát v minimalistejšom spracovaní. Novinkou bude matná farba karosérie, ktorú ŠKODA pri tomto modeli použije vôbec po prvý krát.

Interiér vozidla umožňuje dve rôzne konfigurácie s režimami Jazda a Relax. V režime Jazda má šofér všetky ovládacie prvky na dosah a to aj prostredníctvom doteraz najväčšieho 14,6“ infotainment displeja, ktorý je v tomto režime otočený vertikálne.

Prostredníctvom widgetov si na displej možno umiestniť rôzne funkcie vozidla od mapy navigácie až po obraz z detskej kamery. Infotainment tiež bude podporovať aj aplikácie určené napr. na prehrávanie filmov alebo hranie hier, ktoré budú vodičovi a posádke samozrejme k dispozícii iba v režime Relax.

Obsah pokračuje pod reklamou

Režim Relax je možno aktivovať pri nabíjaní alebo zastávke na odpočinok. Po aktivácii tohto režimu prostredníctvom tlačidla v stredovej konzole sa volant a prístrojová doska posunú dopredu, čím vodič a spolujazdec získajú viac priestoru na oddych. Ich sedadlá sa zároveň mierne natočia smerom dovnútra a sklopia dozadu, čím zároveň cestujúci na zadných sedadlách získajú lepší výhľad na centrálnu obrazovku v tomto prípade otočenú horizontálne.

Počas jazdy má vodič k dispozícii head-up displej s rozšírenou realitou, ako aj digitálny kokpit s 8,8“ uhlopriečkou. Základné funkcie bude vodič môcť ovládať pomocou špeciálnych rolovacích koliesok s haptickou odozvou. V režime Relax môže vodič prostredníctvom integrovaného touchpadu na spodnej priečke volantu ovládať aj zložitejšie funkcie.

ŠKODA už pri tvorbe interiéru počítala aj s väčším zapojením smartfónov, ktoré majú svoje špeciálne miesto v stredovej konzole. Slúžiť budú ako zdroj informácií i nástroj na personalizáciu celého systému. Keďže interiér najmä v režime Relax počíta s väčšou vzdialenosťou medzi posádkou, resp. vodičom a dotykovou obrazovkou, smartfóny bude možné použiť aj ako vzdialený touchpad.

Vo výplniach dverí sú zabudované interaktívne plochy s farebným svetlom presvitajúcim cez látku. Modré alebo červené svetlo zobrazuje zmenu teploty klimatizácie, no plochu bude možné využiť aj interaktívne, napr. na kreslenie deťmi či písanie krátkych poznámok.

Zdroj | ŠKODA

Cestujúci v druhom a treťom rade si budú môcť na sedadlá pred nimi magneticky prichytiť svoje vlastné zariadenia a sledovať tak na nich vlastný obsah. V rámci Simply Clever riešení sa do interiéru konceptu dostali aj nové magnetické plochy, na ktoré možno bezpečne pripevniť nerezovú fľaču alebo lekárničku. Model je tiež vybavený batohmi, ktoré sa pomocou magnetov pripevňujú k operadlám sedadiel. Zaujímavý je tiež kryštalický prvok umiestnený za centrálnou obrazovkou, ktorý indikuje stav batérie a nabíjania, vďaka čomu možno tieto informácie zistiť aj zvonku.

ŠKODA síce týmto konceptom ukazuje svoju plne elektrickú budúcnosť, no popri nej avizuje aj posilnenie svojho produktového portfólia spaľovacích motorov. Už na druhú polovicu budúceho roka chystá predstavenie novej generácie modelov SUPERB a KODIAQ a na rok 2024 zas modernizovaný model OCTAVIA.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.