Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Elektrické Mini dostáva zaslúžené vylepšenia, no chystá sa aj niečo väčšie

Elektrické Mini dostáva zaslúžené vylepšenia, no chystá sa aj niečo väčšie
Zdroj | Mini
Igor Neštrák
Elektrické Mini dostáva zaslúžené vylepšenia, no chystá sa aj niečo väčšie
Zdroj | Mini
Zdroj | Mini

Legendárny výrobca Mini pre model Cooper v elektrickej verzii pripravil väčšie batérie, vyšší výkon a vynovený dizajn. V ponuke budú dve veľkosti batérie, 40 kWh a 54 kWh a prvé kusy prídu na trh v priebehu roka 2024.

Oficiálne údaje dojazdu zatiaľ nie sú známe, v testovacích cykloch WLTP sa predpokladá dojazd 300 a 400 km. Menšia batéria si zachová rovnaký motor s výkonom 135 kW a 181 koní ako súčasný Cooper SE a verzia s väčšou batériou 54 kWh dostane výkon až 160 kW a 215 koní. 

V pláne je aj model „John Cooper Works“ s ešte väčším výkonom ako doteraz ponúkala verzia vybavená spaľovacím motorom. Tentoraz však dostane elektrický model aj verziu JCW. Táto najvýkonnejšia verzia by mala prísť v roku 2025.

Obsah pokračuje pod reklamou

Mini naďalej plánuje vyrábať verzie poháňané spaľovacím motorom, ale očakáva, že elektromobily budú do roku 2025 tvoriť 50 % predaja v porovnaní s dnešnými 15 %. Výrobca už v minulosti avizoval, že v budúcnosti plánuje prejsť na elektrický pohon, pričom po roku 2030 už nebude ponúkať iné ako elektrické verzie svojich modelov.

Zdroj | Mini

Výrobca nám zatiaľ ukázal len zamaskované verzie, oficiálne predstavenie je naplánované na jeseň 2023. Nové Mini sa vyrába v spolupráci so spoločnosťou Great Wall Motor a prináša ovocie z dohody medzi BMW a Great Wall Motor z roku 2018.

Aktuálna verzia elektrického Mini v značnej miere využívala pohonnú techniku z mníchovského BMW i3, keďže vlastníkom automobilky Mini je BMW. Vo všeobecnosti je elektrická verzia Mini o niečo drahšia ako podobne veľké konkurenčné elektromobily, pretože Mini sa vždy považovalo za trochu „prémiovú“ značku a spotrebitelia pripisujú určitú hodnotu „zábavnému“ aspektu značky.

Zdroj