Každý deň sa na YouTube prehrá viac ako 5 miliárd videí. Napriek tomuto obrovskému číslu generuje väčšina videí menej ako 1 000 pozretí. Preraziť na tejto platforme je čoraz ťažšie, tieto štatistiky to len potvrdzujú.
Spoločnosť Pex poskytuje analýzy z oblasti videa, hudby a dodržiavania práv a autorských zákonov. Nedávno zverejnila analýzu služby YouTube za rok 2019. Niektoré údaje sú zaujímavé. Viete napríklad aká oblasť tvorí najpozeranejšie videá? Nebudeme vás napínať, je to hudba.
Hudba generovala najviac zhliadnutí a bola zodpovedná aj za drvivú väčšinu videí s 1 miliardou a viac prehratí. Dobre sa darí aj hernej scéne. Zatiaľ čo podiely ostatných kategórií na celkovom obsahu platformy klesali, gaming zvyšoval svoj podiel. Zaujímavá je tiež informácia, že 80 % celkového počtu zhliadnutí na YouTube pochádza z menej ako 1 % videí.
YouTube dnes dosahuje najvyššiu saturáciu jedinečných používateľov, ktorí tam nahrávajú videá, od roku 2017 táto miera rastu stagnuje. Na základe toho je používateľská základňa pre nahrávanie videí YouTube aktívnejšia vo forme väčšieho množstva odovzdaných videí.
Používatelia naďalej zvyšujú svoj priemerný počet odovzdávania videí každý rok, tretina nových videí (33 %) sa radí do kategórie Hry. Herný obsah v posledných rokoch prudko rastie, potvrdzujú to údaje z roku 2019, ktoré naznačujú, že tento trend bude pokračovať aj v budúcnosti.
Viete, že…
Pex indexoval exabajty údajov predstavujúce miliardy videí a skladieb. K dnešnému dňu bolo spracovaných 87 307 399 626 752 médií. Databáza predstavuje celý katalóg verejne dostupného obsahu na YouTube, ako aj všetky ďalšie hlavné platformy generované používateľom (UGC). Jednoducho povedané, sledovanie tohto množstva obsahu by trvalo 40 000 životov.
Napriek prudkému nárastu v oblasti odovzdávania herných videí, hudba naďalej kráľuje v YouTube s najväčším počtom prehratí videa. 2 944 zobrazení hudby za minútu je viac ako dvojnásobok v porovnaní so zábavou a asi 22-krát viac ako herná kategória.
Pokiaľ ide o úrovne od 10 do 100 miliónov a od 100 do 1 miliardy zhliadnutí, podieľa sa hudba na celkovom počte videí s 30 %, respektíve 57 %. Pri rovnakej metodike je zábava na druhom mieste s 25 %, respektíve 17 %. Za videá presahujúce 1 miliardu zhliadnutí zodpovedá hudba až za 83 % videí. Zábava predstavuje len 1,5 %, gaming predstavuje 0,5 %.
V minulosti mal YouTube problém s umelým navyšovaním počtu zhliadnutí, to je vraj dnes už nemožné. Súčasné čísla však poukazujú na nie celkom správnu činnosť algoritmov, ktoré ponúkajú divákom obsah, inakšie by totiž nepochádzalo viac ako 80 % zobrazení z minimálneho množstva tvorcov obsahu.