Reklama

Dokáže vynovený Captur vrátiť obdobie úspechu? [test]

Lissett Pliešovská

Automobilky sa každým faceliftom, novou generáciou snažia zdokonaliť, zmodernizovať svoje modely a tak prilákať k sebe nových klientov, alebo udržať verných svojej značke. Niektoré zmeny sa stretávajú s pozitívnym ohlasom, iné narazia, ale i tak sú lákadlom pre motoristov, ktorých stále pribúda.

Pred pár dňami sme mali možnosť preveriť nový Renault Captur vo výbave Esprit Alpine E-TECH full hybrid 145. Boli sme zvedaví, či so svojim najúspornejším motorom dokáže naozaj dosiahnuť sľubovanú kombinovanú spotrebu 4,6 až 4,8 litrov na 100 km a tak byť lepší ako konkurencia.

93 %
Renault Captur E-TECH Hybrid 145 esprit Alpine je 5-miestne SUV. Nová generácia vyzerá oveľa dospelejšie, pohodlne a s nízkymi nákladmi odvezie 4 pasažierov.

Výhody

  • pohodlie
  • vertikálny displej
  • spotreba
  • tlačidlo My Safety

Nevýhody

  • problémy s Apple CarPlay
  • cena testovanej verzie
Obsah pokračuje pod reklamou

Renault Captur teraz vyzerá podstatne modernejšie, prišiel s mnohými vylepšeniami oproti pôvodnej verzii. Dostal úpravu tlmičov a u mildhybridu či fullhybridu úplne nové nastavenie posilňovača riadenia, geometriu náprav, upravoval sa i podvozok, ktorý má zavesenia typu McPheterson.

Toto kompaktné SUV dostalo vynovenú masku chladiča s reliéfom, kapotu, ktorá je vyššia a aj nový svetelný podpis v spodných svetlometoch v tvare vertikálneho polovičného diamantu. Ďalej má nové vývody vzduchu a svetlomety s full LED technológiou LED Pure Vision, ktoré sú už akýmsi terajším štandardom tejto značky.

Motor E-TECH full hybrid 145 s objemom 1 598 cm³ s kombinovaným výkonom 105 kW (145 k), resp. 69 kW (94 k) disponoval max. krútiacim momentom 149 Nm (spaľovací motor) + 205 Nm (elektromotor). Kapacita batérie poháňajúcej elektromotor je 1,2 kWh.

Jednou z najväčších predností Capturu je skutočnosť, že dokáže na pohľad v kompaktnom automobile poskytnúť skutočne veľký vnútorný priestor a hlavne i na zadných sedadlách. Tento priestor dokážete dosťať vďaka posuvnej lavici, ktorá ho vie zväčšiť až o 16 cm. Preto priestor na kolená je postačujúci i pre vyššie osoby sediace vzadu. No tým, že karoséria sklzáva, nad hlavou už toľko miesta nie je.

Posuvná lavica je skvelý nápad, viete zväčšiť priestor na nohy pre cestujúcich, alebo batožinový priestor z 422 litrov na 553 litrov a to všetko podľa potreby pri prevoze pasažierov alebo veľkosti nákladu. Kufor má dvojitú podlahu.

Inovácie sa dotkli aj technologickej časti, Captur teraz má na výšku orientovanú 10,4″ obrazovku so systémom openR link, beží na softvéri Google ako i ďalšie modely nových Renaultov. Jeho výhoda spočíva vo využívaní máp, aplikácií. Prístrojový štít má 10” farebný multifunkčný displej.

Ak patríte do skupiny ako i my a dávate prednosť zrkadleniu so smart telefónom, v Capture už fungujete bezdrôtovo pre obidve platformy, teda Apple CarPlay i Android Auto. Dotykové obrazovky sú v kurze, no nie každý ich privíta vo všetkých nastaveniach pozitívne. Tu našťastie nájdete i klavírne ovládače pod dotykovou obrazovkou.

Za zmienku stojí kompaktný radič automatickej prevodovky. Pôsobí veľmi vkusne a dotvára moderný vizuálny dojem v kokpite.

Obsah pokračuje pod reklamou

Potešilo nás, ako zrejme každého vodiča, nové čarovné tlačidlo My Safety. Nachádza sa vľavo od volantu a dokážete si pomocou neho deaktivovať jedným dvojklikom otravné zvukové upozornenia a personalizovať nastavenia bezpečnostných systémov.

Čo nás nepotešilo boli výpadky bezdrôtového zrkadlenia cez Apple CarPlay. Bežné bolo, že sa iPhone spároval každý druhýkrát po naštartovaní. Dúfajme, že upgrade openR linku to napraví.

Nami testované vozidlo bolo v elegantnej farbe sivá Rafale so strechou v odtieni sivá highland, v tejto farbe boli i spätné zrkadlá. Kľučky dverí boli vo farbe karosérie. Predné aj zadné logo malo farbu Ice Black a celkovo dotváralo vydarený dizajn.

Zaujímavý bol tmavý športový interiér, tmavý strop, tmavé obloženie stĺpikov. Čalúnenie pohodlných sedadiel ladilo v kombinácii látka / syntetická koža s modrým prešívaním Alpine. Captur mal čierne 19″ disky s diamantovým efektom (dizajn elixir). Hands-free karta od Renaultu na bezkľúčové odomykanie a zamykanie je jedným z vymožeností tejto značky, ktorý im môže závidieť i konkurencia.

Prínos hybridného pohonu sa prejavil nielen na komforte jazdy, ale i na spotrebe. V meste sme sa vedeli dostať pod 5 litrov/100 km, pri jazde na diaľniciach to bolo do 5,8 l/100 km. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 4,6 až 4,8 l/100 km.

Cena Renaultu Captur vo výbave evolution začína na 18 000 €. My sme jazdili na Renault Captur Esprit Alpine E-TECH full hybrid 145. Cena tohto modelu začína na 28 700 €, naša výbava mala cenovku 33 150 €. Platilo sa za farbu – sivá Rafale & strecha čierna étoilé (700 €), otvárateľné panoramatické strešné okno (1 000 €), pack city premium (600 €), pack winner comfort – Espirit Alpine (700 €), pack safety plus (800 €), multimediálny a navigačný systém openR link 10,4″, služby Google, audio Harman Kardon a 9 reproduktorov (650 €).

TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.