Reklama

Dočkáme sa dokonalejších hier? Microsoft predstavil novú technológiu DirectSR

Zdroj | Florian Olivo
Stanislav Vinc
Zdroj | Florian Olivo
Zdroj | Florian Olivo

Microsoft pracuje na novom softvérovom prepojení hardvéru s operačným systémom Windows, ktorý môže výrazne uľahčiť prácu herným vývojárom a do hier zároveň priniesť lepší vizuál.

Novinka DirectSR umožní vývojárom volať technológie pre zvyšovanie rozlíšenia v hrách priamo prostredníctvom DirectX na všetkých kartách prostredníctvom rovnakých príkazov.

Sme nadšení, že môžeme oznámiť DirectSR, naše nové API navrhnuté v spolupráci s dodávateľmi GPU, ktoré umožní bezproblémov úintegráciu Super Resolution (SR) do novej generácie hier. Super Resolution je špičková technika, ktorá slúži na zvýšenie rozlíšenia a vizuálnej kvality v hrách.

Obsah pokračuje pod reklamou

DirectSR je chýbajúce prepojenie, na ktoré vývojári čakali…

Vývojári tak budú môcť prostredníctvom spoločnej sady vstupov a výstupov aktivovať rôzne riešenia pre zvyšovanie rozlíšenia hier, vrátane NVIDIA DLSS Super Resolution, AMD FidelityFX Super Resolution a Intel XeSS. Verejne dostupná ukážka DirectSR bude čoskoro k dispozícii prostredníctvom Agility SDK v systéme Windows.

K oznámeniu DirectSR dochádza len pár týždňov po tom, čo sa v systéme Windows 11 objavila zmienka o funkcii „Automatic Super Resolution“. Nová technológia Auto SR má za pomoci umelej inteligencie zvyšovať rozlíšenie hry v reálnom čase. Ako bude táto zatiaľ oficiálne nepredstavená novinka previazaná s DirectSR, v tejto chvíli nie je jasné. Viac sa ale možno dozvieme už čoskoro na vývojárskej konferencii GDC, ktorá odštartuje už 18. marca a ktorej sa účastní aj Microsoft.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.