Reklama

Do ďalšej streamovacej služby prichádzajú reklamy

Zdroj | Philips
Richard Pliešovský
Zdroj | Philips
Zdroj | Philips

O pár rokov si možno budeme spomínať na súčasnosť s nostalgiou, keď sa ešte dali sledovať streamovacie služby bez reklám. Po Netflixe sa totiž na tento viac ako kontroverzný krok pripravuje ďalšia služba.

Podľa portálu Digiday v tichosti nepresadzuje produkt televíznej reklamy s mediálnymi agentúrami nikto iný ako Apple.

Apple TV+ nepatrí medzi najobľúbenejšie TV služby, ide si svojou cestou, ktorá spočíva vo vytváraní vlastného obsahu, ktorý si zakladá na kvalite. Odhaduje sa, že Apple už teraz generuje vo vyhľadávacích službách ročne 4 miliardy dolárov.

Obsah pokračuje pod reklamou

Aktuálne prebiehajú diskusie s mediálnymi agentúrami, o tom, ako by sa dal speňažiť reklamný čas na Apple TV+. Zdroje pod sľubom zachovania anonymity hovoria, že veľké reklamné siete navštívil viceprezident reklamných platforiem Todd Teresi. Pred niekoľkými mesiacmi sa s nimi rozprával o prístupe k predaju reklám, ktorý sa však viac podobal predajnému vyhľadávaniu, než tradičnej reklamy.

Hovorí sa, že vedúci pracovníci Apple hovorili o vybudovaní platformy založenej na API podobným spôsobom, ako sa nakupuje vyhľadávanie Google alebo Microsoft. Reklamné agentúry to nenadchlo, ale Apple medzitým začal budovať vlastné DSP – platformu na strane dopytu (demand-side platform).

Aj ďalší výkonný riaditeľ reklamnej spoločnosti, ktorý nedávno hovoril s Apple, potvrdil, že plánuje použiť DSP pre svoj televízny obsah. „V súčasnosti má (Apple) toľko natívneho inventára prostredníctvom máp, e-mailu a všetkých svojich aplikácií, že DSP by v skutočnosti rozhodoval iba o ich vlastnenom a prevádzkovanom obsahu,“ povedal. 

Apple rozdeľuje príjmy z reklamy generované jej existujúcim reklamným biznisom pozostávajúci hlavne z predaja reklám vo vyhľadávaní v App Store a tiež aj zo spojenia s NBCUniversal, ktorý umožňuje jeho predajnému tímu predávať inventár v aplikáciách, ako je Apple News. Príjmy sú na úrovni 4 miliárd dolárov ročne, odhaduje sa, že stúpnu na 6 miliárd dolárov.

Reklamy sa majú zobrazovať len v prípade lacnejšieho predplatného a podobne ako v prípade Netflixu pôjde len o jednotky minút na hodinu programu. Ak rozmýšľate kedy sa tak stane, podľa Digiday to bude najskôr začiatkom roku 2023.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.