NAY získal v júni zelenú aj od Protimonopolného úradu SR a tak sa mohol rozbehnúť kolotoč zmien, ktoré naplno uvidíme od zajtra, 1. septembra 2024. DATART sa totiž kompletne zmení na NAY.
DATART sa zmení na NAY iba na Slovensku, v Česku ostáva zabehnutá značka DATART naďalej. Čo sa však zmení u nás?
„Po marcovom schválení spojenia zlínskej skupiny HP TRONIC a NAY českým Úradom pre ochranu hospodárskej súťaže (ÚOHS), dostali obe spoločnosti zelenú k vytvoreniu spoločného holdingu i od slovenského Protimonopolného úradu (PMÚ),“ pochválili sa obe spoločnosti vo svojich správach. „Schválenie spojenia skupín Nay a HP Tronic zo strany PMÚ je pre nás skvelou správou,“ povedal v tom čase Peter Zálešák, predseda predstavenstva spoločnosti NAY a.s..
Čo sa zmení?
Takmer nič a všetko na čo ste boli zvyknutí v DATARTe budete mať aj v NAY. Zmiznú ale určite reklamy na DATART a ich dopravart apod.
Od zajtra, 1. 9. 2024, budú všetky predajne DARART na Slovensku rebrandované, teda zmenené na NAY. Všetky pohľadávky voči zákazníkom DATARTu prevezme NAY v plnom rozsahu.
Napríklad všetky uložené doklady k nákupom budú najneskôr 1. 9. 2024 automaticky presunuté z DATARTu do NAY. Doklady budú stále k dispozícii v účte, ktorý si budete môcť od konca augusta aktivovať na NAY.sk.
Prihlasovacie údaje a heslá majú zostať nezmenené. Ak máte účet v DATARTe a ešte ste nenakupovali v NAY, nemusíte sa znovu registrovať, dáta sa prenesú do NAY. Ak máte účet v oboch e-shopoch, NAY má v talóne aj možnosť spojenia účtov. „Ak ste mali účet na oboch eshopoch, budete si môcť tieto účty spojiť a vidieť tak kompletnú históriu vašich nákupov v oboch eshopoch.“
Rovnako je to aj darčekovými poukazmi. Nevyužitá suma na poukaze, ale aj jeho číslo budú automaticky prenesené. NAY má tiež zabezpečiť možnosť jednorazovo využiť sumu poukazu v predajniach aj na e-shope počas celej platnosti poukazu.
Samozrejmosťou sú aj služby ako Predĺžená záruka, Expresná doprava, Inštalácia tovaru, Poistenie tovaru, Nákup na splátky, Darčekové poukazy, Blesková výmena ako aj Odvoz starého spotrebiča.
Veľkou zmenou je však presmerovanie všetkých zákazníkov z DATART.sk na NAY.sk. Ak ste boli doteraz zvyknutí na orientáciu v e-shope DATART, budete si musieť zvyknúť na nové rozhranie na NAY.sk.
Končí tiež DATART VIP program. V NAY ale môžete byť v NAY Extra klube, v ktorom je výhod azda ešte o čosi viac, napríklad aj výmena tovaru do 30 dní od nákupu.
Čo s reklamáciami?
NAY preberá plnú zodpovednosť za všetky produkty zakúpené v sieti DATART. „Po zlúčení značiek automaticky prevezme proces reklamácií a vrátenia tovaru NAY. Stačí sa obrátiť na ktorúkoľvek predajňu NAY a priniesť so sebou doklad o kúpe,“ píše NAY na svojom webe.
Na produkty máte zo zákona nárok na 2-ročnú záruku na akýkoľvek zakúpený tovar. Pozor však na to, že firmy majú nárok iba na 1 rok. V oboch prípadoch platia aj výnimky, ak záručný list výrobcu daného tovaru nestanovuje inak, teda ak produkt nemá dlhšiu záručnú lehotu ako je daná zo zákona.
„Na reklamáciu vám stačí pokladničný doklad o kúpe tovaru alebo faktúra. Na reklamovanie tovaru treba priniesť tovar, pokiaľ možno so skompletizovaným príslušenstvom. Záručný list je dôležitý najmä preto, aby ste vedeli, na ktoré poruchy sa vzťahuje záruka. Nemusíte ho však potvrdzovať, k reklamácii to nepotrebujete,“ píše sa na webe NAY.
V prípade akýchkoľvek otázok sa podľa NAY môžete obrátiť na zákaznícke linku, kde sú už dnes preškolení profesionáli pripravení zodpovedať všetky vaše otázky. Kontakt na zákaznícke centrum NAY:
+421 2 44 555 444 a Kontakt na zákaznícke centrum DATART: +421 850 328 278.
Mimochodom, s odkúpením spoločnosti HP TRONIC získal NAY aj značku ETA! Budeme tak môcť označovať ETA ako slovenskú spoločnosť? Nie, ETA ostáva naďalej česká firma, tak ako Volvo je naďalej švédske, hoci má čínskych majiteľov. NAY sa tiež mení, bude patriť pod holding NAY-DATART, ktorý vlastní tri samostatné prevádzkové spoločnosti – Nay na Slovensku, Datart v Česku a tiež značku ETA.