Reklama

Pozreli sme sa! Čo získate v Škode Octavia v najvyššej a čo v najnižšej výbave?

Zdroj | Škoda
Lissett Pliešovská
Zdroj | Škoda
Zdroj | Škoda

V bežnom živote si kladieme často rôzne otázky, ktoré nám pomáhajú zaujať nejaké stanovisko, rozhodnúť sa, alebo niečo správne vybrať. Výber a kúpa automobilu nebola a nie je jednoduchá záležitosť ani dnes.

Akú odpoveď zvolíte vy, ak by ste sa mali rozhodnúť pri kúpe najpredávanejšieho auta na Slovensku Škoda Octavia. Oplatí sa zainvestovať do motora a výbavy?

Ponuka motorizácii pri Škoda Octavia je skutočne bohatá, nájdete tam motor s výkonom od 81 kW (110 k) až po 180 kW (245 k) – model RS, s manuálnou, alebo automatickou prevodovkou. Vyberať si môžete medzi benzínovým, dieselovým pohonom, ale nechýba ani Plug-in Hybrid, Mild Hybrid či CNG. To všetko má vplyv na cenu. Samozrejme, tá závisí aj od úrovne výbavy, akú si zvolíte.

Obsah pokračuje pod reklamou

V prípade, že si vyberiete základný motor 1,0 TSI s výkonom 81 kW so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, dostanete najzákladnejšiu pohonnú jednotku v podobe zážihového litrového 3-valca. Teraz si možno poviete, prečo Octaviu, ktorá je do istej miery prémiové a reprezentatívne vozidlo, vyrábajú s takou slabou motorizáciou? Kto si niečo také vyberie?

Zdroj | Škoda

Lenže preplňovaný 3-valec má krútiaci moment 200 Nm a to je už náznak, že vie podať pomerne slušné výkonnostné hodnoty. Jazdu po rovine vozidlo s touto motorizáciou zvláda výborne, a tak ak jazdíte prevažne po meste a diaľnici, len príležitostne chodíte po cestách s vyšším prevýšením, uvažovať o silnejšej motorizácii nemusíte.

S najnižšou výbavou Active si viete model Škoda Octavia kúpiť od 23 440 €. Farba bez príplatku je však len nemetalická modrá Energy. Dobrou správou je, že už v základnej cene a výbave získate predĺženú záruku na 5 rokov resp. do 100 000 km.

V základe Active dostane vaša Octavia pomerne slušnú výbavu. Spomeňme to najdôležitejšie: ESC, ABS, EBD, asistent rozjazdu do kopca, 8 airbagov, elektricky vyhrievané zrkadlá. Oceníte 2-ramenný kožený multifunkčný volant, predné LED svetlomety s funkciou denného osvetlenia, svetelný a dažďový senzor, základné zadné LED svetlá a parkovacie senzory. Jazdu vám spríjemní rádio Swing s 8,25″ farebným dotykovým displejom a 8 reproduktormi. Vaše zariadenia si nabijete vďaka dvom USB-C portom. V tejto verzii je k dispozícii len manuálna klimatizácia. Na bezdrôtové nabíjanie zabudnite, to je už za príplatok.

Pozrite si

Škoda Kodiaq 2. generácie: Takto sa to má robiť!

Ako to môže dopadnúť, keď sa buchnete po vrecku a zvolíte si najvýkonnejší motor a verziu Škoda Octavia RS? V tomto prípade dostanete výkon motorizácie 2.0 TSI až 180 kW, čiže 245 koní! Samozrejmosťou je už 7-stupňová automatická prevodovka DSG. Cenníková cena sa vyšplhá na 39 660 €, čo nie je konečná suma. Ak by ste si vybrali všetky dostupné pakety, ako aj výbavu, viete sa dostať na sumu 52 672 €! To je viac, ako dve Octavie v základnej výbave. Rozdiel oproti najlacnejšej verzii je totiž až 29 232 €.

Výbava RS je však mimoriadne bohatá aj bez príplatkových paketov. V prvom rade oceníte RS dizajnové prvky tak v exteriéri, ako aj v interiéri. Privítali sme však aj systém výstrahy pred kolíziou a podporu núdzového brzdenia, systém rozpoznania únavy a adaptívny tempomat. Do pozornosti dávame navigáciu Columbus 10″, bezdrôtový Smartlink, hlasové ovládanie, dokonca až 5x USB-C portov a tiež pohodlné telefonovanie cez Bluetooth a phonebox. Neoceniteľným pomocníkom je elektromechanická parkovacia brzda, bez ktorého si nevieme moderný automobil predstaviť. Aj keď chápeme, že v prípade RS verzie by možno „fajnšmekri“ uvítali klasickú ručnú brzdu.

Zdroj | Škoda

Ak by sme si vozidlo konfigurovali my, k základnej výbave modelu Octavia RS s cenou 39 660 € by sme si určite z doplnkovej výbavy priplatili za perfektného pomocníka počas jazdy, Head up displej. Ten je spolu v balíku s parkovacím asistentom a výjde na 944 €. Octaviu by sme tiež vybavili elektricky ovládaným ťažným zariadením s adaptérom (949 €), pretože takto pohodlne vyberateľné ťažné dodatočne nikdy za takúto cenu nezískate. Vybrali by sme si aj adaptívny podvozok DCC (913 €), nezávislé kúrenie s diaľkovým ovládaním (1 270 €) a zadný stierač (140 €). Táto výbava by nás vyšla na 43 876 €, čiže oproti najlacnejšej verzii by sa rozpočet navýšil o sumu 20 436 €. Mimochodom jednu krásnu žltú Octaviu RS sme v redakcii testovali, pozrite si, čo si o nej myslíme v predstihu.

Nižšiu cenu (oproti maximu) sme dosiahli vďaka tomu, že sme starostlivo zvažovali, ktoré pakety naozaj využijeme. V našom prípade sme oželeli napríklad predné akustické okná, fleet farby, či servisný balíček.

Mimochodom, ak holdujete elektrifikácii, plug-in hybrid Octavia iV stojí od 33 010 € a mali by ste na čisto v elektrickom režime prejsť 63 až 68 km.

Zdroj | Škoda

V prípade, že nepotrebujete všetko, čo ponúka najvyššia výbava, netúžite po najsilnejšej motorizácii, ale ani po úplnom základe, môžete si nakonfigurovať vozidlo podľa svojich predstáv. Nie každý predsa potrebuje doplnky v koži, najvyššie asistenčné systémy či napríklad Head-up displej. Obrovskou výhodou konfigurácie modelu Škoda Octavia je možnosť vybrať si z doplnkovej výbavy tie balíčky, ktoré sú pre vás dôležité. Za ostatné platiť nemusíte. Ušetríte nielen pri kúpe automobilu, ale aj za havarijnú poistku. Jej cena sa totiž odvíja od celkovej cenníkovej ceny konfigurovaného modelu.

Obsah pokračuje pod reklamou

Pomocou konfigurátora si dokážete presne skombinovať takú Škodu Octavia, aká vám bude robiť radosť dlhé roky.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.