Reklama

Čo je to GIPHY a prečo je táto služba megaúspešná?

Zdroj | GIPHY
Richard Pliešovský
Zdroj | GIPHY
Zdroj | GIPHY

15. mája tento rok Facebook oznámil akvizíciu známej platformy pre zdieľanie gifov, GIPHY. Podľa sociálnej siete zostane funkcionalita rovnaká, no pribudne integrácia napríklad do Instagramu. Hodnota transakcie sa vyšplhala na 400 miliónov dolárov.

GIPHY je americká online databáza a vyhľadávací nástroj, ktorý umožňuje používateľom zdieľať krátke opakujúce sa videá bez zvuku.

Zdroj | GIPHY

Službu vo februári 2013 založili Alex Chung a Jace Cooke. „Na začiatku to bola len myšlienka, že neexistuje spôsob, ako nájsť GIF na internete. Ako ich nájdeme?“, povedal pre Digital Trends Alex Chung.

„Zdieľal som ho iba štyrom priateľom, pretože to mal byť náš tajný spôsob ako ich nájsť a poslať im GIF, ale niekto ho odoslal do publikácie. Hneď v prvý deň sme boli najobľúbenejšou stránkou na internete. Každý nás miloval. Na druhý deň nás všetci nenávideli, hovorili nám, že máme najstrašnejšiu vec, akú sme kedy vytvorili.“

Zdroj | Digital Trends

Keď spoločnosť Chung and Cooke prvýkrát uviedla na trh technológiu Giphy, fungovala ich webová stránka výhradne ako vyhľadávací nástroj pre súbory GIF. Bol to zásah do čierneho, služba už počas prvého týždňa prilákala zhruba milión používateľov.

Viete o tom, že každý deň pošle prostredníctvom GIPHY približne 300 miliónov používateľov viac ako 2 miliardy súborov?

V auguste 2013 sa služba rozšírila na vyhľadávací nástroj, aby umožnila používateľom uverejňovať, vkladať a zdieľať súbory GIF na Facebooku. V roku 2013 zaradil časopis PC Magazine GIPHY do rebríčka 100 najlepších webstránok. V novembri 2013 sa GIPHY integroval do Twitteru, aby používatelia mohli zdieľať súbory jednoduchým zadaním adresy URL GIF.

Pozrite si

Giphy dá vašim e-mailovým správam úplne nový vzhľad

O rok neskôr získava GIPHY v prvom kole financovania 2,4 milióna dolárov od významných investorov a v januári 2015 ďalších 17 miliónov. V marci 2015 získala spoločnosť Giphy Nutmeg službu správ GIF, bol to jeden z prvých významných krokov spoločnosti smerom k mobilnému priemyslu. Toto sa časovo zhodovalo so spustením vývojovej platformy Facebook Messenger, v rámci ktorej sa GIPHY pripojila k niekoľkým exkluzívnym aplikáciám.

GIPHY predstavuje to, čo jeho zakladatelia nazývali konverzačným vyhľadávaním. Obsah sa prenáša na konverzácie používateľov prostredníctvom vyhľadávacieho poľa v ich četovacích aplikáciách.

Zdroj | GIPHY

V júli 2017 spoločnosť GIPHY oznámila, že medzi API a webovou stránkou má denne 200 miliónov aktívnych používateľov, pričom na tejto stránke je ich aktívnych približne 250 miliónov mesačne.

„Myslíme si, že GIPHY je na internete pozitívnou silou. Raz sme spočítali počet humorných gifiek, ktoré sme mali za deň. Za jeden deň to boli milióny vtipov a skečov. Čokoľvek, čo každý deň prináša na internet milióny humorných situácií nemôže byť také zlé,“ vysvetľuje Alex Chung.

Dnes pozná GIPHY zrejme každý, kto sa pohybuje na internete. Na ich stránke si viete nájsť nekonečné množstvo gifiek, no dokážete si vyrobiť aj vlastné za pomoci vloženia URL adresy videa, dokumentov, alebo fotografií.

Zo spätného pohľadu ide o úplne triviálnu službu, až sa zdá čudné, že aj toto musel niekto vymyslieť. A teraz si predstavte, že sa GIPHY predala za 400 miliónov dolárov. Koľko takýchto banalít čaká na to, kedy sa sprístupnia v celosvetovom rozmere?

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.