Reklama

Čo je to Arm ASR? Dobrá správa pre mobilných hráčov aj so slabšími smartfónmi

Zdroj | Pandhuya Niking
Stanislav Vinc
Zdroj | Pandhuya Niking
Zdroj | Pandhuya Niking

Spoločnosť Arm zodpovedná za rovnomennú architektúru čipov predstavila novú technológiu upscalingu hier pre mobilné zariadenia. Výrobca sľubuje kvalitnejšiu grafiku pri súbežnom znížení energetickej spotreby a teda predĺžení výdrže batérie smartfónov a tabletov.

Prekvapivou správou je, že tzv. Accuracy Super Resolution, skrátene ASR, dorazí nielen do súčasných a budúcich vlajkových lodí, ale plne kompatibilná je aj so starším hardvérom.

Arm sa pri vývoji technológie ASR nechalo inšpirovať v technológii FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2) pre PC od spoločnosti AMD. Spoločnosť si tak zvolila technologicky zložitejšiu cestu vytvorenia tzv. dočasného upscalera, ktorý však v porovnaní s priestorovými upscalermi dokáže generovať kvalitnejšie výsledky.

Obsah pokračuje pod reklamou

Pre porovnanie, medzi priestorové upscalery sa radí aj Game Super Resolution upscaler (GSR) od konkurenčnej spoločnosti Qualcomm. Porovnanie medzi týmito upscalermi môžete vidieť na obrázku nižšie.

Zdroj | Arm

Upscaler umožňuje vykresľovať hry na hardvéri v nižšom rozlíšení a tým ušetriť výpočtový výkon a zároveň znížiť jeho spotrebu energie. Úlohou upscalera je následne rozlíšenie tohto výsledného obrazu zvýšiť s čo najnižšou viditeľnosťou straty kvality. Takýmto spôsobom možno aj na slabšom hardvéri vykresľovať hry s kvalitným vizuálom vo vysokom rozlíšení aj bez toho, aby ho musel priamo vo vysokom rozlíšení vykresľovať daný hardvér.

V prípade smartfónov a tabletov nebude zrejme tým hlavným benefitom ASR zvýšenie kvality obrazu, ako skôr zvýšenie snímkovania a zníženie spotreby energie. Pri rozlíšení 2 800 x 1 260 dosiahol ASR na grafickej jednotke Immortalis-G720 o 53 % vyššie snímkovanie ako pri vykresľovaní hry v natívnom rozlíšení. Porovnanie spotreby energie medzi natívnym Full HD, 540p a upscalovaným rozlíšením pomocou ASR ukazuje graf nižšie.

Zdroj | Arm

Benefity tejto technológie bude môcť podľa Arm využiť každý vývojár pre platformu Android, bez ohľadu na používanú grafickú jednotku. „Táto technológia funguje brilantne na súčasných a budúcich zariadeniach, ale môže byť použitá aj na starších zariadeniach pre zlepšenie výkonu“, uviedla spoločnosť pre redakciu Android Authority.

Arm sprístupní Accuracy Super Resolution vývojárskej komunite prostredníctvom otvorenej licencie MIT. Ak máte záujem vyskúšať si schopnosti ASR vo vašom vlastnom projekte medzi prvými, požiadať môžete Arm o predbežný prístup prostredníctvom tohto formulára.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.