- #Autá
- 3 min.
- 17.5.2023
Čínsky elektromobil s britským logom je na našom trhu. Prekvapí cenou aj vás?
Čínsky koncern SAIC Motor, ktorý má práva na výrobu automobilov s logom MG prišiel na náš trh s ďalším modelom. Tentokrát ide o čisto elektrický model MG4 Electric, ktorý síce nestojí ako sa očakávalo (pod 30 000 €), ale je lacnejší ako akákoľvek konkurencia.
Samozrejme, za konkurenciu nemožno pokladať maličké elektromobily v štýle VW e-up či Škoda Citigo, ale také elektromobily ako VW ID.3, Renault Megane E-TECH, Cupra Born, Nissan LEAF a podobné kúsky.
MG4 Electric vyzerá na prvý pohľad ako mix rôznych súčasných či starších automobilov. Z určitých uhlov pripomína Nissan, z iných Renault, Hyundai, Peugeot či Cupru. Presne tých konkurentov, ktorým môže zobrať zákazníkov. A aj zoberie, svoje parametre má v mnohých ohľadoch lepšie.
Začnem cenou. Tá začína na sume 32 990 €.
Renault si svoju novinku cení na minimálne 46 700 €, Cupra Born začína na čosi vyše 44 tisíc eur, iba Nissan LEAF stojí podobne, no s podstatne menšou batériou, s porovnateľnou je cena takmer 42 000 €. Najbližšie je novinke VW ID.3 s cenou od 38 000 €, no tiež s menšou, 58 kWh batériou. Hyundai IONIQ 5 je podstatne väčší a aj drahší model, rovnako i ostatné hatchback pripomínajúce modely, vrátane Tesly Model Y. Niekde medzi by mohla byt Kia Niro, no aj tá začína s cenou vyše 45 000 €.
Čo sa dizajnu týka, ten je vecou vkusu. Ja osobne v ňom vidím veľa iných modelov, ktoré som spomínal v úvode. Vtipne zároveň pôsobí „krídlo“ na konci strechy. Ešte pri 1 000-koňovej Tesle by som ho bral ako čosi potrebné, no pri elektromobile s výkonom 150 kW je úsmevné.
Vo vnútri vládne strohosť a jednoduchosť, čo nie je ale na škodu. Horná časť kokpitu pripomína trochu zas Škodu ENYAQ alebo VW ID.3, ktoré majú veľký 10,25″ displej v stredovej konzole a maličký 7″ displej pred vodičom. Tu ale chýba head-up displej, ktorý by rozširoval informácie pre vodiča.
Zaujímavým prvkom je tzv. plávajúca konzola s voličom jazdných režimov, pod ktorou je ešte množstvo miesta. Vo výbave je viacero bezpečnostných funkcií, vrátane adaptívneho tempomatu, sledovania značiek, pruhov, mŕtveho uhla, 360° kamera atď. Samozrejmosťou je aj bezkľúčové otváranie i štartovanie, ale aj Android Auto, Apple CarPlay či mobilná appka.
Pod „kapotou“, alebo lepšie povedané na zadnej náprave je osadený 125, resp. 150 kW elektromotor, ktorý poháňa 51 kWh batéria. Tú je možné ale zväčšiť za príplatok až na 64 kWh. Nabíjanie na DC nabíjačkách je do 135 kW. V prípade AC nabíjania je maximom 6, resp. 11 kW výkon podľa typu batérie. Na jedno nabitie prejde MG4 Electric do 350, resp. 450 km podľa WLTP metriky. Prekvapí funkcia V2L, teda z auta je možné čerpať energiu pre externé elektrické zariadenia do výkonu 2,2 kW.
Lacnejší model s menšou batériou bude na našom trhu stáť necelých 33 000 €, model s vyššou batériou bude za cenu takmer 37 500 €.