Čínske BYD na domácom autosalóne v Šanghaji predstavilo novú platformu pre elektromobily. Na tom by nebolo niť nezvyčajné, mnohé automobilky tak robia. BYD ale predstavilo už tretiu v poradí a vybavenú 800 V systémom. Ten prinesie podstatne rýchlejšie nabíjanie.
BYD e-platform 3.0 má byť základom pre mnoho nových plne elektrických modelov automobilky, ale aj ďalšie automobilky, s ktorými spolupracuje. Ide napríklad aj o Daimler a ich join-venture Denza či Toyotu alebo spoločnosť Didi Chuxing.
Na novej platforme je výhodou možnosť pohonu oboch náprav a minimalizovanie priestoru pre motory vpredu i vzadu. Nie je to síce platforma ako od Tesly, no pokojne môže priniesť aj kufor vpredu. Dôležitejšie je ale to, že v platforme je masívna batéria tvorená z vlastných LFP (lithium ferrophosphate) batérii typu Blade. Batéria, resp. blok batérií je zároveň súčasťou štruktúry platformy, čo pridáva na tuhosti, ale zas uberá na hmotnosti.
Najväčšia batéria môže pritom ponúknuť dojazd elektromobilu až na úrovni 1 000 km, no len podľa starodávnej metodiky NEDC. Reálne sa ale aj tak môžeme dočkať 600-700 kilometrov, čo je na elektromobil veľmi slušná hodnota. Bavíme sa ale o najväčšej možnej batérii v tejto konkrétnej platforme. Tá je určená pre veľké elektromobily, s najväčšou pravdepodobnosťou veľké SUV.
Navyše batéria podporuje 800 V nabíjanie, vďaka čomu sa čas nabíjania výrazne skráti. 5 minút nabíjania má poskytnúť 145 km (NEDC) jazdy. Reálne tak za 5 minút nabíjania dostanete vyše 100 km dojazd. Samozrejme, s ďalším nabíjaním rast dojazdu klesá, no aj tak v priebeho pol hodiny je možné „natankovať“ niekoľko stoviek kilometrov dojazdu.
Pre šetrenie energiou nemá na platforme chýbať ani tepelné čerpadlo, ktoré sa zíde hlavne v zimných mesiacoch.
Z iného súdka je pohonné ústrojenstvo. To má byť schopné raketového zrýchlenia, a to až na úrovni 3 sekúnd na 100 km/h. Okrem vysokého výkonu a krútiaceho momentu (výrobca nešpecifikuje) má byť platforma o zhruba 10% úspornejšia na 100 km jazdy ako predošlá verzia.
Prvé BYD elektromobily pre bežných zákazníkov sa pritom predávajú už aj v Európe. Zatiaľ síce iba v Dánsku, no čínsky výrobca sa určite postupne presadí na celom kontinente.