Reklama

Číňania chystajú 480 kW nabíjačku pre elektromobily

Zdroj | XCHARGE
Števo Porubský
Zdroj | XCHARGE
Zdroj | XCHARGE

Čínska spoločnosť XCHARGE predstavila nový typ nabíjacej stanice pre elektromobily, Satellite HPC C9. Výkon nabíjačky v prípade jednosmerného prúdu je až 480 kW, pričom kábel nie je chladený tekutinou. V takom prípade vie ísť nabíjačka na 500 kW.

Zdroj | XCHARGE

Nabíjacia stanica je rozdelená na dve časti – stojan a zázemie. Stojan je v modernom štýle, snaží sa byť čo najmenší, aby mohol byť inštalovaný aj priamo k parkovaciemu miestu. Šírka stojanu je len 37 cm.

Zaujímavo vyzerá LED pás, ktorý zobrazuje stav nabitia batérie. Používateľ tak nemusí pozerať ani do aplikácie vozidla, ani do auta samotného. Zvláštnosťou je absencia displeja. Na komunikáciu so zákazníkom má stojan používať NFC, RFID, QR kód alebo rozpoznávanie VIN vozidla.

Voliteľným príslušenstvom má byť akási rampa s LED indikáciou pre smart parkovanie. Malo by ísť napríklad o rezerváciu parkovacieho miesta pre elektromobil.

Zdroj | XCHARGE

Základňa pre nabíjacie stojany môže byť umiestnená mimo. Napriek tomu nejde o obra, má 72 x 72 x 1,76 m. Jedna základňa vie pritom napájať 6 satelitov, nabíjacích stojanov.

Na nabíjanie je možné používať CHAdeMO, alebo CCS. Práve cez CCS je možné nabíjať výkonom do 480 kW, CHAdeMO ponúka maximum na úrovni 50 kW. 480 kW ale v súčasnosti nevyužije žiadny elektromobil. Aktuálne najvyšším výkonom sa vie nabíjať Porsche Taycan, a to 270 kW.

Prípadné 500 kW nabíjanie, pri ktorom by musel byť kábel chladený tekutinou by ale vedelo ponúknuť prúd do 500 A. Maximom pre nechladené CCS je 200 A. V oboch prípadoch je ale napätie 1 000 V.

Zdroj | XCHARGE

Plusom nabíjačky má byť aj lepšia účinnosť. Tú výrobca udáva na 96,2%, bežne sa pohybuje okolo 90%. Súčasťou výbavy má byť aj smart distribúcia energie v závislosti od viacerých faktorov – počet pripojených vozidiel, stav ich batérie, času apod. Zaujímavosťou je operačný systém bežiaci na pozadí – Android.

XCHARGE ukazovala novú nabíjačku na bruselskej výstave busworld. Kedy sa ale nabíjačka objaví na trhu zatiaľ nie je známe. Už teraz však čínska spoločnosť inštaluje desiatky nabíjačiek pre elektrické autobusy pre berlínsku MHD. Je teda veľmi pravdepodobné, že nemecká dcérska spoločnosť XCHARGE bude svoje pôsobenie v Európe rozširovať.

480 kW nabíjačka ale neznamená, že elektromobil sa nabije 9x rýchlejšie, ako v prípade takej 50 kW nabíjačky. Batérie majú svoje fyzikálne obmedzenia a takto nabíjanie počítať nemožno. Napriek tomu platí, že čím rýchlejšia nabíjačka, tým rýchlejšie sa batéria elektromobilu aj nabije. Na 480 kW nabíjačke by taká 100 kWh batéria mohla byť nabitá za zhruba 25 minút.

Zdroj | XCHARGE
Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.