Automobilky rapídne rozširujú svoje pôsobenie vo svete elektromobily, do ktorého však okrem samotných áut patria aj iné dopravné prostredky, než samotné autá. Audi nie je prvá, ani posledná automobilka, ktorá uvádza na trh svoj vlastný elektrický bicykel. Tento však rozhodne stojí za to.
Nový elektrický bicykel s nálepkou nemeckej automobilky si za svoj vzor údajne vzal hybridné terénne vozidlo Audi RS Q e-tron E2, ktoré v tohtoročných pretekoch Rallye Dakar pilotoval Carlos Sainz starší. Pri pohľade na jeho cyklistický derivát je však toto príbuzenstvo viac než jasné.
Hoci elektrický bicykel ponesie značku nemeckej automobilky, v skutočnosti má talianske DNA. O jeho výrobu sa totiž stará spoločnosť Fantic, ktorá e-bike pre Audi vyvinula z vlastného modelu Integra XMF 1.7 Jeho súčasťou je teda rovnako elektromotor Brose S-MAG s výkonom 250 W s krútiacim motorom 80 Nm, 720 Wh batéria či odpruženie značky Öhlins.
Audi a ani Fantic oficiálne elektrický dojazd bicykla neuvádzajú, no vzhľadom na použitú batériu by horná hranica pri využití Eco režimu mohla výrazne presahovať 100, aj 130 kilometrov. Na plnohodnotnú terénnu jazdu však budú vhodnejšie režimy Tour, Sport či Boost, kedy elektromotor pomáha v šliapaní do pedálov výraznejšie.
Kým pôvodný model od spoločnosti Fantic zoženiete na našom trhu za cenu 5-7 tisíc eur, Audi si na svoj špeciálny e-tron variant nalepilo cenovku 8 499 libier, čo podľa aktuálneho kurzu predstavuje cenu zhruba 9 600 eur. Ide pritom o počiatočnú cenu, dostupný totiž bude v troch veľkostiach.