Reklama

Call of Duty: Black Ops Cold War - skvelí zombies, dobrá kampaň, no málo máp

Zdroj | PlayStation
Michal Korec
Zdroj | PlayStation
Zdroj | PlayStation
80 %
Call of Duty sa opäť vracia do studenej vojny s bleskovým príbehom, ale aj zombies a multiplayer módmi.

Výhody

  • Dobrá kampaň s pútavými misiami i postavami
  • Výborný zombies mód
  • Viaceré rozmanité mapy v multiplayeri
  • Osvedčené módy najmä pre menej hráčov
  • Kvalitná grafika i zvuk

Nevýhody

  • Kampaň je príliš krátka
  • Zombies majú len jednu misiu
  • Zatiaľ menej máp pre hru viac hráčov

Novinka sa tradične skladá z viacerých častí, ktoré je ideálne recenzovať samostatne. Kampaň má iné devízy, Zombies mód sa vracia v plnej kráse a multiplayer má po vlaňajšej nádielke čo doháňať. Obsah je slušne poskladaný, každý fanúšik si príde na svoje v inej fáze.

Najlepší mód: Zombies

Odchovaný desiatkami hodín v hry so Zombies pred dvomi rokmi v Black Ops IIII som aj tento rok začal ako prvý objavovať mód, kde vo štvorici objavujete záhadnú mapu a postupne sa na vás valia hordy nemŕtvych. A je cítiť, že autorom ide táto fáza najlepšie a pokiaľ by do nej pridali ďalšie mapy, môže to byť najväčšia paráda série.

Intro vám ukáže miesto, kde sa robili rozličné pokusy a z bunkru zrazu po experimente začali vyliezať nebezpečné zmutované druhy a netrvalo dlho, aby chceli odkrágľovať netušiacich civilistov. Zatiaľ vás čaká jedna mapa Die Maschine, kde vojenská jednotka príde na miesto starého bunkra z druhej svetovej vojny, začnú ho skúmať a už sa postupne začínajú valiť zombies.

Herný mechanizmus je ľahký: postupne dostávate určité úlohy, čo máte robiť (otvoriť bunker, zapojiť elektrinu, aktivovať ďalšie zariadenia, chodiť do rôznych portálov) a medzitým sa na vás valia ďalšie vlny zombies. V rohu máte číslo, aby ste vedeli, v ktorom ste kole a inak pálite do vĺn, spoznávate časti mapy a za získané peniažky si môžete nabiť alebo získať nové zbrane, bomby či vytvárané prekážky na barikády.

Výhoda tohto módu je, že do akcie vchádzate vyzbrojení slušným arzenálom a nemusíte si kupovať úplne všetko (inokedy ste začínali s jednoduchou pištoľou). Ale stále musíte zarábať a strieľať o dušu. Prvých 8 až 10 kôl je ešte celkom zvládnuteľných, ale len čo prídu prvé výlety do portálov, začne sa atmosféra zhusťovať, počty zombies náramne vzrastú a pri takom kole č. 14-15 ide do tuhého.

Vtedy aj zistíte, že dobre zohraný tím má obrovskú výhodu – ak vás zombies zrazia na kolená, môže vás objaviť spoluhráč a dať vám poriadnu injekciu, aby ste mohli bojovať ďalej. Akurát v neskorších kolách nie je výnimkou, že dvaja zo štyroch sú už K.O., čakajú na záchranu, no ostatní majú čo robiť, aby sa k nim prestrieľali.

Die Maschine je vynikajúca mapa v žánri, vhodne sa rozširuje, dáva vám nové možnosti, otvára dvere či sprístupňuje predmety. Občas sa dokonca objavujú radioaktívni bossovia, ktorí nedokáže tak ľahko padnúť na zem a tých musíte väčšinou odpáliť spoločnými silami. To platí aj pre ostatných bossov, tie kolá sú skutočne náročné a je potrebné, aby sa tím držal pohromade a mohol ich skoliť.

Dalším módom je Dead Ops Arcade, kde ničíte vlny zombies, zbierate zbrane či bonusy, posúvate sa do ďalšej mapy a celé dianie funguje v 2D. Je to dobrá arkáda, ktorá ma desiatky kôl a slúži skôr ako také rozšírenie k hlavnej mape, no užijete si tu kopu co-op zábavy.

PlayStation hráči dostanú navyše aj Onslaught mód, kde sa strieda 7 máp a vy spolu s ďalším hráčom čelíte vlnám nepriateľov na stanovenej časti mapy. Funguje to ako klasická horda, kde chcete prežiť čo najdlhšie a limitom je práve kus mapy, kde musíte zotrvať, inde vás rýchlo zabije prostredie. Tento mód je exkluzívny pre PS4 a PS5 hráčov až do 1. novembra 2021.

Zdroj | PlayStation

Kampaň hlučná, dynamická a krátka

Dobrá správa pre fanúšikov Call of Duty kampaní je, že autori sa na ňu tentokrát nevybodli. Zatiaľ čo vlani sa kampaň solídne natiahla, tento rok ju zhltnete za 5-6 hodín a títo autori volia iný štýl. Vážny tón teroristickej hrozby strieda občas odľahčený pohľad na Studenú vojnu, scény a misie sa stále točia okolo červených telefónov, špiónov, Berlínu či KGB a je jasné, že tu sa máte skôr baviť ako zamýšľať.

Ku starým známym postávam sa dostáva agent CIA Russell Adler a zo známych udalostí čerpajú autori v nejednej misii. Je tu dokonca nakľúčovaný Ronald Reagan, ale jeho pohnútky spolu s tímom poradcov sú trošku zvláštne a vyťahujú klasické archetypy ako musia Američania podniknúť nejednu operáciu, aby sa na svete čosi zmenilo a druhá strana sa nedostala ďalej vo svojich pohnútkach. Rýchlo prestrihané scény slúžia na nastolenie konfliktov, ale chápeme, o čo ide: Rusi sú nebezpeční, šermujú tu s atómovými zbraňami, špióni sú takmer všade a operácie sú náročné.

Ak ste ochotní brať kampaň ako hollywoodsku strieľačku, kde si každú polhodinu užijete inú misiu, ste na správnej adrese a okrem dĺžky vás nemá veľmi čo sklamať. Sú tu vynikajúce scény, kde réžia vkladá explózie, aj prestrelky, do toho odhodlaných hrdinov a skúsené jednotky. Kampaň vás neraz vyskúša, či stihnete odpáliť cieľ v potrebnom čase – ale nezabudnite, že je neraz tak naskriptovaná, že ani váš potenciálny neúspech nemusí znamenať koniec misie. Ak má niekto ujsť z boja, ani reštart po piaty raz vám nepomôže dobehnúť časový limit.

Ale vítaná zmena je, že na rozdiel od starších kampaní tu dostanete občas na výber z volieb, ktoré zmenia správanie postáv či vyústenie scény. A tradične sa môžete rozhodnúť, či chcete niekam preniknúť streľbou alebo použijete stealth mechaniku zakrádania. Niektoré misie rátajú so špiónskym nasadením, takže sa menia pomaly na strieľačku a la Hitman – potichu, s tlmičom, občas šlohnúť dokumenty alebo dostať sa ku kufríku a nie nadarmo je ospevovaná aj misia v KGB centrále v Moskve.

I keď mojím favoritom sú misie v Berlíne s absolútne parádnou atmosférou rozpoltenosti a situácie v meste, kde sa to rôznymi operáciami len hemžilo. A keď si už myslíte, že bežná strieľačka a stealth vám vystačia, prídu treskúce scény, kde sa ženiete a strieľate v autách alebo nalodíte na helikoptéru a predvedie sa vám iná streľba či zvuková stránka hry.

Páči sa mi, že misie sú síce naskriptované, ale majú ideálne tempo a je len škoda, že namiesto celistvej cesty pripomenú skôr taký best of nápadov, ktoré autori mali pri tvorbe. Ak by si dali na čas, ešte viac premysleli celú líniu, mohli mať dlhšiu a lepšiu kampaň. Takto má vlaňajší Modern Warfare navrch…

Zdroj | Activision

Multiplayer sa ešte len rozbieha

A napokon čaká multiplayer, do ktorého som sa síce zahryzol už v prvých dňoch, ale cítiť, že sa hráči zoznamujú s mapami, zbraňami či systémom. Po dvoch týždňoch už niektorí vyleteli na dosť vysoké levely a výborne sa orientujú na mapách, čo však súvisí s ich nízkym počtom – je ich len 8, zatiaľ čo Modern Warfare mal vlani 2x toľko.

Tradične som začal ako prvý hrať vlaňajší parádny režim Hardpoint, kde sa tím snaží obsadiť zvolený bod na mape, držať ho, za čo získava body. A druhý tím sa ho snaží dobyť, aby sa body konkurencii rátať prestali a eventuálne sa naklonili na ich stranu. Je to stále kvalitný režim, akurát ho nehrá toľko hráčov. Ale mapy sú dobré a znalci si určite prídu na svoje so zvolenými profilmi strelcov a arzenálu.

Z módov nechýba klasika ako Team Deathmatch, Domination, Free For All, Kill Confirmed. Okrem Hardpoint a Domination trávim veľa času v klasickom deathmatch, kde sa postavia šiesti proti šiestim a ide sa klasicky na najväčší počet zásahov. Na tomto móde niet čo pokaziť a keď si naštudujete mapy, môžete tu stráviť pár dobrých večerov, kým neprídu ďalšie.

https://www.youtube.com/watch?v=rXRQyd6_5j4

Z vlastných módov sa dá spomenúť Combined Arms, kde bojuje 12-členná jednotka proti druhému tuctu aj s použitím vozidiel: niekde sú to motocykle (Cartel), inde tanky (Crossroads) alebo dokonca člny (Armada). Motorky a tanky sú klasika, ale mapa Armada je zaujímavá v tom, ako sa na člnoch presúvate na iné časti mapy a presúvate medzi loďami, môžete sa dokonca ponárať pod vodu alebo skúšať rozličné prepady. A do toho sa miešajú aj prvky typu eskort VIP člena na stanovený bod mapy, kedy sa zase nepriateľ snaží odbachnúť ho čo najskôr.

Fireteam: Dirty Bomb je určený rovno pre 40 hráčov a je to miestami veľa. Snaží sa navodiť pocit z battle royale módu, bojujete v skupinách po štyroch, ale po smrti sa dokáže resuscitovať na novom mieste a bojujete ďalej. Vašou úlohou je najmä zbierať urán, odpaľovať bomby a nahrabať body.

Po dvoch týždňoch však cítim, že multiplayer ešte bude potrebovať isté vylepšenia. Nejde ani tak o počet módov, ktoré postupne doskakovali vlani do Modern Warfare vlani, skôr o vybalansovanie obsahu a najmä väčší počet máp. Akoby sa tento rok karta otočila – autori vychŕlili veľa módov, ale menej lokalít. A samozrejme, mnohí hráči sú zvedaví, ako sa pretaví do Black Ops Cold War aj ďalší hit série – battle royale Warzone, a to niekedy v decembri.

Zdroj | PlayStation

Na ktorej platforme hrať?

Ako ste si všimli, PlayStation platformy majú tento rok výhodu v exkluzívnom zombies móde Onslaught. A navyše PS5 verzia podporuje ovládač DualSense tak, že keď hráte kampaň, každá zbraň sa chová inak a má nečakane výbornú spätnú odozvu. Takže vás ovládač mierne „odhadzuje“ a máte z hry iný pocit. Ak ste veľkými fanúšikmi zombies či chcete skúšať iné hranie, PS5 je ideálna voľba.

Ale veľkú porciu zábavy a kvalitný optimalizovaný výkon si užijete aj na Xbox platformách. Osobne som skúšal hrať Black Ops Cold War na Xbox One X a Xbox Series X a obe doručia výborný rýchly zážitok, pričom Series X aj pochopiteľne rýchlejšie načítavanie dát. Aj nové Call of Duty je však opäť obrovská hra – zatiaľ čo staršie konzoly sa zmestia zatiaľ pod 100 GB, napríklad Series X už zaberá 135 GB.

V oboch prípadoch platí, že next-gen platformy ťažia z Call of Duty: Black Ops Cold War výborne a ak budete hrať celý rok, určite sa oplatí zadovážiť rovno táto verzia.

Zdroj | PlayStation

Napriek tomu, že autori dodali peknú porciu obsahu na začiatok, Black Ops Cold War štartuje menej výrazne ako vlaňajší diel. Kampaň je síce zábavná, ale kratšia. Zombies mód je parádny, no zatiaľ má iba jednu mapu. A multiplayer má veľa módov, no menej máp a celkovo je pomalší. Samozrejme, Call of Duty sa vyvíja v čase, takže po dvoch týždňoch nemožno dať finálny výsledok z fleku, ale zatiaľ je to nadpriemerná strieľačka, ale trošku slabší diel série ako vlaňajší špičkový návrat Modern Warfare.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.