Reklama

BYD Yangwang U9 má výkon takmer 1 300 koní a schopnosť jazdiť na troch kolesách

Zdroj | BYD
Zdroj | BYD
Stanislav Vinc
Zdroj | BYD
Zdroj | BYD

Čínska automobilka BYD predstavila začiatkom minulého roka svoju ultra-luxusnú značku Yangwang, ktorú po SUV modeli U8 a sedane U7 rozširuje aj o superšportový model U9.

Novinka sa vďaka inteligentnému zaveseniu doslova predvádza v uliciach nielen dizajnom, ale aj tancovaním, skákaním či otáčaním sa na mieste ako tank.

Automobilka BYD rastie raketovým tempom už nielen v Ázii a tak sa po bežných elektromobiloch pre masy môže venovať už aj exkluzívnym kúskom, akým je aj novinka Yangwang U9. Na čínsky trh prichádza s cenou v prepočte zhruba 215-tisíc eur.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | BYD

Model U9 je postavený na platforme e4, ktorej súčasťou sú štyri elektromotory s celkovým výkonom 960 kW (1 287 k) a krútiacim momentom 1 680 Nm. Z nuly na 100 km/h sa dostane za 2,36 sekundy a dĺžku 400 metrov prekoná za 9,78 sekundy. Shanghai International Circuit zdolal v najlepšom čase 2 minúty a 17 sekúnd, čím prekonal aj Porsche Panamera Turbo (2:27:727) či BMW M5 F90 (2:22:828).

Najzaujímavejšie na ňom je ale aj tak aktívne zavesenie Disus X. Elektrická platforma dáva aktívnemu zaveseniu vysoký výkon na dynamické pohyby. Na každej náprave má YangWang U9 k dispozícii výkon 36 kW, vďaka čomu ju dokáže zdvihnúť rýchlosťou 500 mm/s.

BYD do auta osadilo „žiletkové“ LFP batérie s kapacitou 80 kWh, ktoré mu podľa metodiky CLTC vystačia na 465 kilometrov. Maximálny výkon nabíjania je 500 kW a vďaka 800V architektúre sa dokáže nabiť z 30 na 80 % v priebehu 10 minút.

K dispozícii je tu už tradične aj možnosť duálneho nabíjania z dvoch staníc naraz, čo pre BYD nie je žiadna novinka. Rovnakú funkciu ponúkajú už aj modely Denza D9 a N7. V interiéri to už ale také technologické delo, aspoň na pohľad, nie je.

V interiéri nájdeme tri menšie LCD obrazovky s hrubými rámčekmi, jeden pred vodičom, jeden voliteľný pred spolujazdcom a ďalší v stredovej konzole. BYD tu celkom očividne cielil skôr na praktickosť, než na futuristický dizajn, čo dokazuje prítomnosť veľkého množstva fyzických tlačidiel.

Zdroj | BYD

Model je vybavený pokročilou zostavou systémov DiPilot ADAS, ktorého súčasťou sú všetky systémy takmer plne asistovaného riadenia, aj parkovania. O fungovanie systémov sa postará 4nm čipset spolu-vyvinutý spoločnosťami BYD a Qualcomm, ktorého súčasťou je už aj 5G modem.

YangWang U9 zatiaľ oficiálny dátum vydania nemá, no BYD naň už zbiera od záujemcov nevratné zálohy vo výške viac ako 38-tisíc eur. Očakáva sa, že prví zákazníci, ktorí túto zálohu zložili, by sa svojho kúsku mali dočkať zhruba v polovici roka.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.