Reklama

BYD Seagull ide dobyť Európu ako najlacnejší elektromobil

Zdroj | BYD
Richard Pliešovský
Zdroj | BYD
Zdroj | BYD

Seagull nie je len najdostupnejší elektromobil výrobcu, ale bude zrejme aj najlacnejší elektrický model v Európe. Jeho cena má totiž začínať na 69 800 juanoch, čo je približne 8 900 eur!

BYD minulý mesiac uviedol v Číne na trh nový Seagull, jeho počiatočná cena je skutočne ľudová, je dokonca o 5 % lacnejší ako predchádzajúci model.

Nový Seagull má batérie Blade Battery s kapacitou 30,08 kWh, resp. 38,88 kWh. Podľa CLTC je ich dojazd 305 km, resp. 405 km. Metodika WLTP trochu schladí nadšenie, podľa nej je dojazd maximálne do 235 km, resp. 312 km v prípade batérie s väčšou kapacitou. Seagull sa dokáže nabiť z 30 % na 80 % za 30 minút.

Obsah pokračuje pod reklamou
Pozrite si

Noname značky s históriou, alebo ako začal súčasný gigant elektromobility BYD?

Nepoteší ani výkon 54,43 kW (74 k) a maximálna rýchlosť necelých 130 km, ide teda vyslovene o mestské autíčko. Seagull má 3 780 x 1 715 x 1 540 mm a rázvor 2 500 mm pri hmotnosti 1 160 resp. 1 240 kg (podľa kapacity batérie).

BYD Seagull je na výber v troch verziách: Active, Free a Flying, cena začína na spomínaných 69 800 juanoch, končí na stále slušných 85 800 juanoch (10 900 eur). V základe získate 305 km dojazd, 10,1″ otočnú stredovú obrazovku, či smart pripojenie DiLink. Vozidlo vôbec nepôsobí lacno, LED svetlá, kombinácia plastových a mäkkých dotykových bodov vrátane športových a pohodlných sedadiel patrí skôr do modelov s cenou nad 20 000 eur.

Zdroj | BYD

Miestni dali Seagull prezývku Lamborghini Mini, keďže dizajn elektromobilu mal pod palcom bývalý dizajnér Lamborghini, Wolfgang Egger. Mimochodom, Seagull znamená v angličtine Čajka.

BYD Seagull má síce neskutočne nízku cenu, treba však rátať s tým, že v Európe sa nebude predávať za toľko, čo v Číne. Treba si pripočítať náklady za dopravu, clá a ďalšie poplatky. Stále však pôjde o zaujímavý elektromobil s dobrým pomerom cena/výkon, ktorý môže nakopnúť európskych výrobcov správnym smerom. Terry Woychowski, bývalý výkonný riaditeľ GM a prezident pre automobilový priemysel v Caresoft Global, povedal, že Seagull bude „jasnou výzvou“ pre toto odvetvie.

Zdroj | BYD

Je tu však jeden veľký problém. Čínske autá nie sú lacné vďaka silnej konkurencii a výborným technologickým postupom. Dizajn vozidiel je zvyčajne okopírovaný zo západných modelov, pracovné podmienky zamestnancov, ako i šetrnosť voči životnému prostrediu sa nedajú porovnávať s európskymi štandardmi. A napokon – elektromobily silne dotuje čínska vláda.

Zdroj | BYD
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.