Spočiatku sa mohli americké a európske automobilky obávať svojich čínskych proťajškov najmä kvôli ich schopnosti vyrábať (a teda aj predávať) elektromobily za výrazne nižšie ceny. Čínsky BYD však ich obavy zdvojnásobuje svojimi technológiami.
Nový model BYD Denza N7 je priamou konkurenciou pre Teslu a to primárne pre jej Model Y. V priebehu prvých 24 hodín si ho predobjednalo 11 687 záujemcov, aktuálne ich už má byť viac ako 24-tisíc.
Nový model vychádzajúci z konceptu INCEPTION je stredne veľkým SUV modelom, čím ulahodí aj európskym vodičom. Tých domácich si zas získa príjemnou cenovkou začínajúcou v prepočte zhruba na 38-tisícoch eur. V najvyššej výbave je od toho drahší už iba o 10-tisíc eur. Je však jasné, že potenciálny európsky import túto cenu výrazne navýši.
Dominantou modelu Denza N7, sú už spomínané technológie. Tie po jazdeckej stránke začínajú pri 33 senzoroch, vrátane dvojice 8 Mpx kamier a dvoch LiDAR senzorov, ktoré sú v základnej výbave previazané s čipsetom od spoločnosti Qualcomm a vo vyššej verzii s procesorom NVIDIA Orin-X s výkonom 275 TOPS.
Vysoká miera asistencie počas jazdy je teda samozrejmosťou, no čím BYD v tomto smere prekvapí ešte viac, je jeho dôraz na ochranu súkromia. Všetky informácie si má Denza N7 uschovať na lokálnom hardvéri, zatiaľ čo jeho kamery ponúknu dokonca aj špeciálny režim súkromia. Asistenčné systémy vo vozidle bude BYD zapínať postupne koncom tohto roka.
Čo sa týka samotných technológií v interiéri, celkovo tu bude možné napočítať až šesť obrazoviek, vrátane 17,3″ centrálnej obrazovky s 2K rozlíšením či head-up displeja s rozšírenou realitou. O zvukový zážitok sa tu napokon postará audiosystém od ikonickej spoločnosti Devialet. Čerešničkou na torte absolútneho luxusu bude kvalitná NAPPA koža a elektricky stmievateľné panoramatické sklo.
BYD Denza N7 bude vybavený 91,3 kWh batériou, ktorá mu má podľa americkej metodiky EPA vystačiť na viac ako 480 kilometrov. Batériu bude možné nabíjať maximálnym výkonom 150 kW, resp. až 230 kW v prípade pripojenia dvoch samostatných nabíjacích konektorov súbežne.
V základe bude mať pod kapotou elektromotor uložený na prednej náprave s výkonom 230 kW, ktorý ho dostane z 0 na 100 km/h za necelých 7 sekúnd. V prípade verzie s pohonom všetkých štyroch kolies bude možné počítať s výkonom 390 kW a krútiacim momentom 670 Nm, ktoré zrýchlenie na stovku skrátia na necelé 4 sekundy.
Za pozornosť napokon pri jazdných vlastnostiach stojí aj vzduchový podvozok elektromobilu, ktorého výšku, tuhosť a tlmenie ovláda inteligentný systém Cloud-A. BYD Denza N7 bude dokonca vybavený aj inteligentným systémom riadenia driftu iADC, vďaka ktorému bude môcť vodič jednoducho dostať vozidlo do kontrolovaného a bezpečného driftu.