Bugatti pod taktovkou chorvátskeho Rimacu predstavilo svoj najnovší očakávaný model. Ponesie na prvý pohľad komplikovaný názov Tourbillon a ponúkne výkon ako nikdy predtým.
Ako nikdy predtým bude ale aj pohon. Namiesto klasického benzínového pohonu teraz staví na hybridný pohon, z ktorého vytlačí extrémnych 1 800 koní!
To je pritom skoro dvojnásobok toho, čo ponúkal prvý hyperšport s logom Bugatti v roku 2005, model Veyron. Ten mal 987 koní. O 10 rokov prišiel Chiron s takmer 1 500 koňmi a dnes tu máme Tourbillon s výkonom 1 800 koní.
Aj napriek tomu sa predstavitelia Bugatti vyjadrujú, že dnes už nie je podstatná rýchlosť hyperšportu, pretože všetky sú šialene rýchle. Dnes je podstatne dôležitejšia emócia. A Tourbillon jej má mať na rozdávanie.
Prvou emóciou je, že Tourbillon je tak extrémne nadčasové, že nemá displej infotainmentu! Všetky dôležité informácie zobrazujú mechanické budíky, ktoré nikdy nestratia na kráse, funčknosti a dokonalosti, pretože Bugatti ich ešte viac vyšperkoval a sú ako luxusné švajčiarske hodinky. Preto aj označenie Tourbillon.
Tourbillon je totiž špeciálny a veľmi komplikovaný mechanizmus hodiniek, ktorého úlohou je eliminovať vplyv gravitácie a zotrvačnosti na mechanizmus hodiniek. Vďaka tomu sú hodinky ešte presnejšie. Ale aj drahšie.
Interiér je plný luxusných materiálov a ručnej výroby. Nechýba najjemnejšia koža, titán, zafír a iné luxusné a hlavne trvácne materiály. Jediný displej je v stredovej konzole, no je vysúvateľný, takže ak ho majiteľ nebude chcieť vidieť, nikdy sa nezobrazí.
Unikátny je aj volant, ktorého stred sa neotáča! Bugatti, resp. inžinieri a dizajnéri sa vyhrali s každučkým detailom nielen vo vnútri, ale aj v exteriéri nového hyperšportu.
Vďaka gigantickému motoru pod kapotou so spomínaným výkonom 1 800 koní zdolá Tourbillon 300 km/h za menej ako 10 sekúnd a maximálna rýchlosť je 445 km/h (iba so Speed Key), bežne iba 380 km/h. Stovku pritom zdolá za 2 sekundy.
Motor je však celkom nový. Namiesto 4 turbami dopovaný W16 je teraz za sedadlami umiestnený obrovský 8,3-litrový V16 bez turba s výkonom 747 kW, no zato dopovaný elektromotorom. Vlastne tromi. Vpredu sú na každom kolese, vzadu je ešte jeden. Tie poskytujú 2x 250 kW + 250 kW.
Tie zas dopuje 24,8 kWh 800 V batéria s vyše 600 kW výstupným výkonom v „balení“ z uhlíkových vlákien ponorená v oleji pre maximalizáciu chladenia. Batéria je ale tak malá, resp. spotreba elektromotorov tak veľká, že Tourbillon dokáže na jej plné nabitie prejsť len 60 km.