- #Aplikácie a hry
- 3 min.
- 2.2.2023
Bolt reaguje na nepríjemné skúsenosti žien novými funkciami v aplikácii
Aplikácia Bolt slúžiaca okrem iného na objednávanie si osobnej prepravy, sa stala koncom minulého roka terčom kritiky zo strany jej používateliek, ktoré mali mať opakovane nepríjemné skúsenosti s jej partnerskými vodičmi. Problematike sme sa podrobne venovali v samostatnom článku.
Primárnym nedostatkom samotnej aplikácie bola absencia anonymizácie telefónneho čísla jej používateľov, čo v prípade netolerantných partnerských vodičov údajne opakovane viedlo k obťažovaniu žien, ktoré viezli. Tento problém by mal byť od tohto týždňa minulosťou.
Tvorcovia z aplikácie Bolt odstránili možnosť priameho telefonického spojenia vodiča s cestujúcim prostredníctvom ich súkromných telefónnych čísiel. Používatelia a vodiči budú mať po novom k dispozícii už iba telefonát prostredníctvom aplikácie, pri ktorom dochádza k maskovaniu čísla.
„Tento bezpečnostný prvok obmedzí informácie o používateľoch aplikácie iba na nevyhnutné minimum. Vodič s cestujúcim si síce budú môcť zavolať, ale telefonický hovor prebehne cez telefónnu bránu a jeho účastníci si navzájom neuvidia svoje telefónne čísla. Jediný údaj, ktorý teda vodič o cestujúcom bude mať, je jeho krstné meno,“ vysvetľuje Eduard Suchánek, country manager Bolt na Slovensku.
Okrem maskovania telefónnych čísiel do aplikácie pribudlo aj nové tlačidlo „Pomoc v núdzi“, ktoré umožní cestujúcim rýchlo a diskrétne upozorniť bezpečnostný tím a tiež kontaktovať tiesňovú linku priamo z aplikácie Bolt. Podobné SOS tlačidlo majú k dispozícii aj partnerskí vodiči, ktorých hovor bude v takomto prípade tiež priamo presmerovaný na číslo 112.
Partnerským vodičom Bolt od tohto týždňa sprístupňuje aj funkciu zdieľania podrobností o jazde. Vodiči, rovnako ako cestujúci, môžu jedným kliknutím v aplikácii poslať podrobnosti o prebiehajúcej jazde a zazdieľať polohu vozidla na mape niekomu blízkemu. K dispozícii má Bolt aj zákaznícku podporu, ktorá je k dispozícii od 7. hodiny rannej do 2. hodiny po polnoci a rieši všetky podnety.
Spoločnosť taktiež upozorňuje cestujúcich, že dôležitým bezpečnostným prvkom je aj systém hodnotenia vodičov pomocou hviezdičiek. Tie majú byť neustále monitorované a v prípade porušenia podmienok používania služby umožňujú Boltu niektorých vodičov zablokovať. „Ak dlhodobé hodnotenie partnerského vodiča klesne pod 4,5, je z bezpečnostných dôvodov dočasne zablokovaný a kontaktuje ho náš špecialista na starostlivosť o zákazníkov, aby s ním prebral dôvody nízkeho hodnotenia,“ dopĺňa E. Suchánek. V prípade, že si používatelia navzájom „nesadnú“ a jeden z nich dá druhému len jednu hviezdičku, aplikácia ich už v budúcnosti neprepojí.