Reklama

Bolt reaguje na nepríjemné skúsenosti žien novými funkciami v aplikácii

Zdroj | Bolt
Stanislav Vinc
Zdroj | Bolt
Zdroj | Bolt

Aplikácia Bolt slúžiaca okrem iného na objednávanie si osobnej prepravy, sa stala koncom minulého roka terčom kritiky zo strany jej používateliek, ktoré mali mať opakovane nepríjemné skúsenosti s jej partnerskými vodičmi. Problematike sme sa podrobne venovali v samostatnom článku.

Primárnym nedostatkom samotnej aplikácie bola absencia anonymizácie telefónneho čísla jej používateľov, čo v prípade netolerantných partnerských vodičov údajne opakovane viedlo k obťažovaniu žien, ktoré viezli. Tento problém by mal byť od tohto týždňa minulosťou.

Tvorcovia z aplikácie Bolt odstránili možnosť priameho telefonického spojenia vodiča s cestujúcim prostredníctvom ich súkromných telefónnych čísiel. Používatelia a vodiči budú mať po novom k dispozícii už iba telefonát prostredníctvom aplikácie, pri ktorom dochádza k maskovaniu čísla.

Obsah pokračuje pod reklamou

Tento bezpečnostný prvok obmedzí informácie o používateľoch aplikácie iba na nevyhnutné minimum. Vodič s cestujúcim si síce budú môcť zavolať, ale telefonický hovor prebehne cez telefónnu bránu a jeho účastníci si navzájom neuvidia svoje telefónne čísla. Jediný údaj, ktorý teda vodič o cestujúcom bude mať, je jeho krstné meno,“ vysvetľuje Eduard Suchánek, country manager Bolt na Slovensku.

Pozrite si

Gmail dostal funkciu sledovania zásielok. Takto si ju aktivujete

Okrem maskovania telefónnych čísiel do aplikácie pribudlo aj nové tlačidlo „Pomoc v núdzi“, ktoré umožní cestujúcim rýchlo a diskrétne upozorniť bezpečnostný tím a tiež kontaktovať tiesňovú linku priamo z aplikácie Bolt. Podobné SOS tlačidlo majú k dispozícii aj partnerskí vodiči, ktorých hovor bude v takomto prípade tiež priamo presmerovaný na číslo 112.

Partnerským vodičom Bolt od tohto týždňa sprístupňuje aj funkciu zdieľania podrobností o jazde. Vodiči, rovnako ako cestujúci, môžu jedným kliknutím v aplikácii poslať podrobnosti o prebiehajúcej jazde a zazdieľať polohu vozidla na mape niekomu blízkemu. K dispozícii má Bolt aj zákaznícku podporu, ktorá je k dispozícii od 7. hodiny rannej do 2. hodiny po polnoci a rieši všetky podnety.

Spoločnosť taktiež upozorňuje cestujúcich, že dôležitým bezpečnostným prvkom je aj systém hodnotenia vodičov pomocou hviezdičiek. Tie majú byť neustále monitorované a v prípade porušenia podmienok používania služby umožňujú Boltu niektorých vodičov zablokovať. „Ak dlhodobé hodnotenie partnerského vodiča klesne pod 4,5, je z bezpečnostných dôvodov dočasne zablokovaný a kontaktuje ho náš špecialista na starostlivosť o zákazníkov, aby s ním prebral dôvody nízkeho hodnotenia,“ dopĺňa E. Suchánek. V prípade, že si používatelia navzájom „nesadnú“ a jeden z nich dá druhému len jednu hviezdičku, aplikácia ich už v budúcnosti neprepojí. 

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.