Reklama

Boj v segmente elektrických SUV sa priostruje, je tu nové Audi Q8 e-tron

Zdroj | Audi
Igor Neštrák
Zdroj | Audi
Zdroj | Audi

V roku 2018 Audi vstúpilo na svetové trhy so svojím prvým elektromobilom pomenovaným e-tron. Za štyri roky produkcie si toto SUV našlo viac ako 150 000 majiteľov. Konkurencia začína pribúdať a Audi sa rozhodlo pre modernizáciu svojej úspešnej modelovej rady.

Modernizácia sa dotýka predovšetkým techniky, vonkajší kabát výrobca zmenil decentne. Okrem nového názvu Q8 e-tron výrobca zvýšil výkon a dojazd svojho modernizovaného modelu, ktorý vydláždil cestu Audi k prechodu na čisto elektrické pohony od roku 2030.

Audi Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron v porovnaní so svojim predchodcom je o 2 mm nižšie a o 39 mm širšie. Dizajn prednej a zadnej časti vozidla je charakterizovaný novou jednoliatou maskou Singleframe doplnenou o projekčné svetlo, ktoré v prednej časti osvetľuje logo výrobcu. Novým dizajnovým prvkom je nápis modelu, ktorý je súčasťou B-stĺpikov.

Obsah pokračuje pod reklamou

Pre obe karosárske varianty je možné zvoliť tri druhy pohonu, vždy sú poháňané všetky kolesá. Základná varianta s označením 50 dosahuje maximálny výkon 250 kW a krútiaci moment 664 Nm. Stredná verzia označená 55 zvyšuje maximálny výkon na hodnotu 300 kW. Vrcholom je trojmotorová verzia SQ8 s maximálnym výkonom 370 kW a krútiacim momentom 973 Nm. Maximálna rýchlosť pre verzie 50 a 55 je obmedzená na 200 km/h, verzia SQ8 končí pri 210 km/h.

Zdroj | Audi

Najväčšie zmeny prichádzajú v použitých akumulátoroch. Základná verzia Q8 50 e-tron je vybavená akumulátorom o celkovej kapacite 95 kWh, pre jazdu je využiteľných 89 kWh, takúto kapacitu pred modernizáciou dosahovala najvyššia verzia výbavy. Pre verzie Q8 55 e-tron a SQ8 e-tron je použitý akumulátor s celkovou kapacitou 114 kWh, využiteľných je 106 kWh. Nabíjací výkon pre základnú verziu 50 zostal na úrovni 150 kW, avšak pre obe najvýkonnejšie verzie stúpol na 170 kW. Nabitie z 10 na 80 % pri väčšom akumulátore trvá približne 31 minút. Audi Q8 e-tron je štandardne dodávaný s funkciou Plug & Charge.

Aj po modernizácii zostáva modelová rada Q8 e-tron verná koncepcii asynchrónnych motorov pre obe nápravy. Zmenil sa však počet cievok určených pre zadný motor. V predchádzajúcej verzii bolo použitých 12 cievok, aktuálne ich 14. Vyšší počet cievok umožňuje generovať silnejšie magnetické pole, čím sa zvyšuje krútiaci moment. V najvýkonnejšej verzii SQ8 e-tron poháňa prednú nápravu elektromotor s výkonom 124 kW a na zadnej sú dva elektromotory, každý s výkonom 98 kW.

Nové Audi Q8 e-tron sa štandardne dodáva so vzduchovým odpružením, ktoré medzigeneračne prešlo viacerými úpravami. Veľká pozornosť bola venovaná optimalizácii aerodynamiky vozidla. Výsledkom toho je zníženie koeficientu odporu vzduchu z 0,26 na 0,24 pre verziu Q8 Sportback e-tron a z 0,28 na 0,27 pre Q8 e-tron. Je to prvýkrát, čo má model Audi okrem elektrických žalúzií, ktoré automaticky uzatvárajú chladič, aj samo tesniaci systém. Tento systém ďalej optimalizuje prúdenie vzduchu v prednej časti auta a zabraňuje nežiaducim stratám.

Zdroj | Audi

Novinkou vo výbave Q8 e-tron je diaľkový parkovací asistent plus, s ktorého pomocou dokáže Audi Q8 e-tron  vmanévrovať aj do tých najužších parkovacích miest. Zákazníci môžu túto parkovaciu procedúru ovládať prostredníctvom aplikácie myAudi na svojich smartfónoch. Ako všetky modely Audi luxusnej triedy, aj Q8 e-tron  využíva operačný systém MMI touch response, ktorý spolupracuje s dvoma dotykovými displejmi.

Audi Q8 e-tron bude certifikované ako uhlíkovo neutrálne vozidlo pre zákazníkov v Európe a USA. Na mnohých komponentoch sú použité recyklované materiály. V interiéri Audi Q8 e-tron používa Audi recyklované materiály na izoláciu a tlmenie, ako aj na koberce. Nové Audi Q8 e-tron a Audi Q8 Sportback e-tron bude možné objednať od polovice novembra 2022, prvé vozidlá budú zákazníkom dodané koncom februára 2023. Základná cena za Audi Q8 e-tron v Nemecku bude 74 400 €.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.