BMW lákalo na predstavenie prvého vysoko-výkonného modelu s elektrifikovaným pohonom už niekoľko mesiacov. Po stránke dizajnu svetu už dávnejšie predstavilo koncept, ktorý rozvíril vášnivé diskusie.
Kontroverzné obličky nešli do úzadia a naopak dostali ešte výraznejšie kontúry a ostré hrany, ktoré sa prenášajú aj do zvyšku dizajnu. Finálny produkčný model BMW XM je napokon tomuto konceptu veľmi podobný, no zaujme nielen dizajnom.
BMW XM bude plug-in hybridným SUV, ktorý bude poháňať 4,4-litrový benzínový osemvalec s technológiou M TwinPower Turbo s výkonom 360 kW/489 koní, ktorý doplní elektromotor s výkonom 145 kW/197 koní. Celkový výkon pohonného systému zvaného M HYBRID dosiahne až 480 kW, resp. 653 koní a krútiaci moment 800 Nm.
Mohutné SUV sa vďaka tomuto pohonu vyšplhá z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a hoci vďaka „véosmičke“ pod kapotou dokáže poriadne zarevať, pochváliť sa môže aj spotrebou. V hybridnom režime ponúka papierovú spotrebu 1,6-1,5 l/100 km (WLTP), pri elektromotore je to 30,1-28,9 kWh/100 km (WLTP). V rámci emisií dosahuje hodnotu 36-33 g/km.
Jazdiť samozrejme bude BMW XM schopné aj v čisto elektrickom režime a to až do rýchlosti 140 km/h, pričom na jedno nabitie bude schopné prejsť 82-88 km (WLTP). Postará sa o to batéria s kapacitou 25,7 kWh, ktorú možno nabíjať max. výkonom 7,4 kW.
Elektromotoru nebude chýbať ani umelo vytvorený zvuk, ktorý spadá do série BMW IconicSounds Electric vyvíjanej v spolupráci so svetoznámym skladateľom Hansom Zimmerom. Špeciálny zvuk bude počuť aj pri voľbe režimov Sport či Sport Plus pri jazde v režime HYBRID, kedy zvuk z reproduktorov doplní zvuk spaľovacieho motora.
Ak by niekomu spomínaný výkon nestačil, BMW budúci rok model XM doplní o verziu LABEL RED – doteraz najvýkonnejší model BMW M aký tu kedy bol. Celkový výkon tejto verzie má dosahovať až 550 kW/748 koní, pod ktorý sa podpíše spaľovák s výkonom 430 kW/585 koní a elektromotor s výkonom 145 kW/197 koní. Celkový krútiaci moment v tomto prípade dosahuje až 1 000 Nm.
Interiér bude už samozrejme v štandarde obsahovať multifunkčné športové sedadlá, športový volant a rôzne grafické prvky série M a to aj v samotnom softvéri vozidla. Vodič bude obklopený priestranným zaobleným displejom a rovnako bude mať už v základe k dispozícii aj head-up displej.
O pohodlie posádky sa postarajú prémiové materiály, ambientné podsvietenie, 4-zónová klimatizácia či audio systém značky Harman Kardon, ktorý si je v prípade záujmu možné vymeniť za 1 500-wattový audio systém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound.
Vodič bude mať v základnej výbave k dispozícii celé spektrum asistenčných systémov spadajúcich pod balík Driving Assistant (varovanie pred prednou kolíziou, varovanie pred vybočením pruhu s asistenciou riadenia, asistent vyhýbania sa, asistent varovania pred únavou a informácie o rýchlostných limitoch).
V štandarde bude tiež zabudovaný Parking Assistant po novom doplnený o asistenta cúvania s panoramatickým a 3D zobrazením vozidla. Vyšší balík Driving Assistant Professional do vozidla doplní adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, asistenta držania vozidla v jazdnom pruhu, rozpoznávanie semafórov, asistenta rýchlosti či aktívnu navigáciu.