Reklama

BCG zverejnila prehľad 50 najinovatívnejších firiem roku 2016

Zdroj | BCG
Imrich Maťo
Zdroj | BCG
Zdroj | BCG

V každoročnom prehľade najinovatívnejších firiem, ktorý vydáva spoločnosť The Boston Consulting Group, si Apple, Google, Tesla a Microsoft udržali popredné miesta. Amazon si polepšil o štyri priečky a uzatvára prvú päťku firiem.

Pozrite si

TOP 10 najhodnotnejších značiek roku 2016

Netflix a Facebook sa prvýkrát umiestnili v prvej desiatke a polepšili si o 15 resp. 19 miest. Štúdia poukazuje na rastúcu potrebu firiem vyvážiť interné a externé inovácie a prekonať mentalitu NIH („not invented here“, nevynájdené u nás).

Zdroj | BCG

V tohtoročnom globálnom rebríčku je zastúpených 34 firiem z USA, 10 z Európy a 6 z Ázie. Táto zmes regiónov predstavuje výrazný posun v prospech severoamerických spoločností. Ich podiel v prvej päťdesiatke je 68 %, pričom v roku 2013 to bolo iba 44 %.

Pozrite si

Microsoft v roku 2016 nakupoval za viac než 29 miliárd dolárov

Spoločnosť BCG uskutočnila prieskum medzi viac ako 1 500 manažérmi inovácií z mnohých krajín a odborov už jedenástykrát s cieľom zhodnotiť stav inovácií v podnikaní. V správe Najinovatívnejšie firmy roku 2016: posun od mentality NIH zverejnila 50 firiem, ktoré globálni manažéri označili za najinovatívnejšie.

Zdroj | BCG

Zároveň skúma rastúcu potrebu firiem získavať inovácie zvonka. Výskum odhalil, že slabšie firmy zaostávajú za najschopnejšími inovátormi predovšetkým vo vyhľadávaní externých inovácií.

Silní inovátori uplatňujú analytickejší prístup – 65 % z nich uviedlo, že nové myšlienky hľadajú v rámci svojich sietí kontaktov a vyťažovaním veľkých dát. U slabých inovátorov to bolo len 14 %.

Pozrite si

Koľko investoval Google v roku 2016? Viac než 732 miliónov dolárov

Zdroj | BCG

Schopní inovátori sú tiež flexibilnejší v osvojovaní inovácií. Napríklad 66 % z nich uviedlo, že nové nápady často alebo veľmi často vyhľadávajú prostredníctvom partnerstiev (u slabých inovátorov to bolo len 22 %).

Správa taktiež uvádza, že 62 % silných inovátorov využíva inkubátory (u slabých je to 13 %) a 80 % silných inovátorov uviedlo, že ich organizácie sú otvorené a naklonené spolupráci (u slabých je to iba 22 %).

Pozrite si

Z čínskych značiek sa stávajú globálne spoločnosti valcujúce trh

Zdroj | BCG

Uvedená štúdia obsahuje aj podrobnejšie príklady z firiem, ktorým sa podarilo výzvu externých inovácií úspešne zvládnout. Uveďme aspoň tri z nich:

  • Under Armour (prvýkrát v rebríčku, 22. miesto) pomocou prepojenia interných a externých inovácií vygenerovala medzi rokmi 2011 a 2015 celkový výnos pre akcionárov vo výške 42,5 %.
  • Johnson & Johnson (29. miesto) zmenila svoju štruktúru, aby dokázala rozpoznať a odmeňovať inovácie bez ohľadu na to, odkiaľ pochádzajú.
  • Brooks Automation využila inovačnú analýzu a objavila tržnú príležitosť v susednom segmente, ktorá teraz predstavuje 20 % tržieb firmy s potenciálom ďalšieho rastu.


Credit: The Boston Consulting Group’s latest Most Innovative Companies report at bcg.perspectives

Najväčšími „skokanmi“ tohtoročného rebríčka sú Facebook a Dupont, ktorí poskočili o 19 miest. Nasledujú ich Pfizer (18 miest), Netflix, JPMorgan Chase a Nike (15 miest).

Kompletnú štúdiu Najinovatívnejšie firmy roku 2016: posun od mentality NIH nájdete na stránkach bcgperspectives.com, alebo si ju v PDF môžete stiahnuť priamo z tohto odkazu.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.