Reklama

Autonómne vozidlo Nuro je vybavené vonkajším airbagom

Zdroj | Nuro
Richard Pliešovský
Zdroj | Nuro
Zdroj | Nuro

Nuro pripravuje už tretiu generáciu dodávkového autonómneho vozidla. Tá má byť opäť o niečo lepšia, s pokročilejšími technológiami a senzormi. Veľkou novinkou je použitie obrovského airbagu, ktorý slúži na ochranu chodcov.

Vozidlá Nuro sú určené na autonómne doručovanie tovaru na poslednú míľu. Spoločnosť okrem množstva iných výziev a problémov rieši aj bezpečnosť. Tretia generácia, nazvaná jednoducho Nuro, prináša rovnováhu medzi dobrou manévrovateľnosťou a vysokou bezpečnosťou. Má vylepšený dizajn a je pripravená na sériovú výrobu.

Vonkajší airbag pre chodcov je umiestnený v prednej časti a optimalizovaný tak, aby v prípade kolízie znížil silu nárazu a počet zranení. Nuro 3. generácie je zhruba o 20 % užšie ako bežné osobné autá. Táto výrazne menšia šírka dáva cyklistom a chodcom viac priestoru na manévrovanie okolo autonómnej dodávky.

Zdroj | Nuro
Pozrite si

Nuro mieri do logistiky. Robotické autá dovezú balíky FedEx

Výrobca sľubuje, že nový model bude bezpečne fungovať bez ohľadu na počasie, bude tak využiteľný v rôznych geografických oblastiach, teda aj v tých, ktoré počas roka zažívajú náročné poveternostné podmienky.

Zdroj | Niro

Nový model obsahuje prepracovanú sadu senzorov, ktoré spolupracujú, aby poskytli hĺbkový, 360º pohľad na okolie, v ktorom sa pohybuje. Vozidlo je natoľko sofisikované, že dokáže zistiť rozdiel medzi kopou lístia a psom, rozlíšiť koľko chodcov stojí na prechode aj počas hustej hmly. Pribudla schopnosť samočistenia senzorov v prípade ich znečistenia (napr. snehom, blatom).

Zdroj | Nuro

Maximálna rýchlosť, ktorú dokáže Nuro vyvinúť je 72 km/h. Ide o plne elektrické vozidlo, na ktorého výrobu sa použila 100 % obnoviteľná elektrickú energia z veterných fariem v Texase.

Zdroj | Nuro

Nové Nuro teraz prepraví dvojnásobný náklad oproti predchádzajúcej generácii, ponúka priehradky s regulovanou teplotou a modulárne vložky, ktoré pomáhajú prepravovať širšiu škálu tovaru, od jedál až po bežné kuriérske zásielky. Nechýba veľký displej, ktorý je určený pre komunikáciu s potenciálnymi zákazníkmi, napríklad na trhovisku, či na kultúrnych a športových podujatiach.

Kedy sa nové dodávky objavia v amerických uliciach nie je známe. Spoločnosť minulý rok v lete oznámila, že plánuje postaviť novú fabriku v Nevade. Predpokladá sa, že prvé modely vyjdu z liniek ešte tento rok.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.