Reklama

Audi Q8 e-tron oficiálne na Slovensku, luxus prepája s výrazne lepším dojazdom

Stanislav Vinc

Audi e-tron sa ešte v roku 2018 radil medzi prvých priebojníkov v oblasti luxusných elektrických SUV modelov a od tej doby sa nemeckej automobilke predať z nejako zhruba 150 000 kusov. Tento rok dostáva zaslúžený facelift, ktorý so sebou prináša viac než len vylepšený dizajn.

Keďže do portfólia tejto značky postupne pribúdali ďalšie plne elektrické modely, bolo načase zmeniť ich názvoslovie. Pôvodný e-tron sa tak mení na Audi Q8 e-tron a podobne budú pomenované aj všetky ďalšie modely, vrátane modelu Audi Q6 e-tron pripravovaného na koniec tohto roka.

Obsah pokračuje pod reklamou

Hoci si Audi Q8 e-tron oficiálne odbilo svoju slovenskú premiéru až dnes, predobjednať si ho môžete už od začiatku roka. Ak ste si už obzerali jeho cenník, neuniklo vám, že si ho možno opäť objednať v dvoch verziách – klasickej SUV verzii Audi Q8 e-tron a športovejšej verzii Audi Q8 Sportback e-tron. Rozdiel je v karosérii, ktorá ovplyvňuje aj aerodynamiku a dojazd.

Obe verzie dostali do podvozku vylepšený batériový modul zložený z dvanástich prismatických článkov s technológiou stohovania. Audi sa týmto spôsobom uloženia článkov podarilo zvýšiť hustotu energie o 20 % bez zmeny montážneho miesta. Kapacita základnej verzie 50 stúpla zo 64/71 kWh (využiteľná/celková) na 89/95 kWh, zatiaľ čo pri vyšších verziách 55 a SQ8 e-tron z 86/95 kWh na 106/114 kWh.

Najdlhší dojazd meraný podľa metodiky WLTP ponúka verzia Sportback 55 a to až na úrovni 600 kilometrov. Tá istá verzia, avšak s SUV karosériou, ponúka dojazd 582 kilometrov. Výber menšej batérie alebo naopak výkonnejšieho pohonu sa podpíšu pod skrátenie dojazdu o necelých 100 kilometrov. Pri všetkých verziách však dochádza k zvýšeniu maximálneho výkonu nabíjania, pri základnej verzii zo 120 kW na 150 kW a pri dvoch vyšších verziách zo 150 kW na 170 kW.

Po stránke jazdnej dynamiky sa najväčšiemu vylepšeniu potešila práve základná verzia, ktorá ponúkne o 20 kW vyšší výkon, o 10 km/h vyššiu maximálnu rýchlosť a až o 124 Nm maximálny krútiaci moment. Najvyššia verzia SQ8 e-tron ponúkne výkon 370 kW a krútiaci moment 973 Nm, vďaka čomu sa z nuly na 100 km/h vyšplhá za 4,5 sekundy.

Dojazd Audi Q8 e-tron do veľkej miery ovplyvňuje aj aerodynamika, kde vzhľadom na veľkosť modelu záleží na každom detaile. Finálna hodnota dojazdu tak závisí nielen od výberu medzi SUV a Sportback verziou, ale aj konfigurácie a to konkrétne výberu medzi klasickými alebo digitálnymi spätnými zrkadlami alebo aj od voľby dizajnu a veľkosti kolies.

Facelift Audi Q8 e-tron so sebou aj mimo týchto konfiguračných úprav prináša viacero aerodynamických vylepšení vrátane vylepšenej prednej masky s dynamickými roletkami, novým bočným nasávaním vzduchu, ktoré zároveň chladia brzdy alebo aj spoilerom uloženým pred zadnými kolesami verzie Sportback.

Zaujímavé je, že proces vylepšovania aerodynamiky nezmenil dizajn kľučiek a tak aj pri výbere špeciálnych aerodynamických digitálnych spätných zrkadiel na boku nájdete klasické vystúpené kľučky. Za pozornosť okrem toho stojí aj nový podpis modelu na B-stĺpiku, ktorý odteraz nájdete na každom novom modeli značky.

Nové Audi Q8 e-tron začína vo verzii 50 e-tron quattro a výbave advanced na Slovensku na cene 74 110 €. Za túto cenu dostanete SUV verziu s výkonom 250 kW, krútiacim momentom 664 kW a dojazdom 491 km (WLTP). Verzia Sportback s rovnakým pohonom a výbavou, avšak o 14 kilometrov dlhším dojazdom, na našom trhu začína na cene 76 160 €.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.