- #E-mobilita
- 9 min.
- 31.7.2024
Nové Audi A6 je už len elektromobil, poriadne výkonný a s brutálnym dojazdom!
Mali sme jedinečnú možnosť naživo sa pozrieť na najnovšiu generáciu modelu Audi A6, a to dokonca v najvýkonnejšej verzii S6! Po novom už bude legendárna A6-ka len elektrická.
Zaujať vás bude chcieť dvoma karosárskymi verziami Sportback a Avant. Technologicky ide o poriadny posun vpred, čo všetko ponúkne?
S označením Audi A6 sme sa stretli pred 30-timi rokmi, kedy bolo modernizované Audi 100 premenované práve na Audi A6. Po piatich generáciách prichádza Audi A6 už len ako čistý elektromobil s príznačným prídavným označením e-tron. Ako možno viete, párne čísla v Audi budú využité už len pre elektrické modely, A6-tka sa tak síce dočká nástupcu aj s konvenčnými pohonmi, ale už to nebude pod číselným označením „A6“.
Nové Audi A6 e-tron zaujme novými dizajnovými prvkami a technológiami, ktoré prichádzajú aj s novinkami ako Audi Q6 e-tron či Audi A5. Prvé čisto elektrické Audi A6 e-tron bude navyše k dispozícii s dvojicou karosárskych verzií, a to Sportback a Avant. Taktiež poznáme aj najvýkonnejšie verzie modelu, ktoré ponesú označenie Audi S6 e-tron, rovnako budú k dispozícii vo verzii Sportback a Avant. My sme mali jedinečnú možnosť pozrieť si, ešte pred oficiálnym predstavením novinky, práve model Audi S6 Avant e-tron.
Dynamické krivky cítiť z každého uhla pohľadu, a nie je to náhoda. Nové Audi prichádza s minimalistickými hodnotami súčiniteľa odporu vzduchu cw, a to 0,21 pre verziu Sportback a 0,24 pre verziu Avant. To je práve pri elektromobile extrémne dôležité, čím je táto hodnota nižšia, tým vyšší dojazd môže elektromobil ponúknuť. Nové Audi A6/S6 e-tron prichádza aj s úplne novými prednými svetlami, ktoré sú v modelovom portfóliu výrobcu najužšie, teda čo sa týka denného svietenia. Hlavné svetlomety sú pritom efektne zapracované do predného nárazníka a sú cez deň „nenápadné“. Čo sa nám naživo veľmi páčilo.
Všimnite si aj predný Audi gril, ktorý nie je „prázdny“, ale efektne členitý. Elektromobil tak pôsobí nielen hodnotnejšie, dynamickejšie, ale na pohľad rozhodne krajšie. A práve verzia S6 pridáva výrazné strieborné prvky tak v samotnom Audi grile ako aj v prednom nárazníku, čo je jeden z najväčších spoznávacích znakov v porovnaní s klasickou A6-kou.
Dobrou správou je, že predný kufor môžete otvoriť a nájdete tu aj úložný priestor s kapacitou 27 litrov. Nie je to veľa, ale rozhodne pre tím tvorcov novej generácie Audi A6 e-tron patrí naša obrovská pochvala, že na odkladací priestor vpredu mysleli. Uložíte si tu napríklad nabíjacie káble, alebo iné príslušenstvo. Zaujímavosťou je aj otváranie predného kufra, totiž stačí na konkrétnom mieste v prednej časti kapoty prejsť prstom z jednej strany na druhú a kufor sa vám otvorí. Ako to funguje si pozrite na našom YouTube videu, je to vcelku milá vychytávka.
Dizajn nového Audi A6/S6 e-tron je plný čistých línií a efektne sa tu tvorcovia pohrali aj s batériou uloženou v podlahe, kedy pri bočnom pohľade na A6-ku nemáte pocit zbytočne veľkých dverí. Zozadu pôsobí aj verzia Avant dynamicky, môže za to špečiálne lemovanie tiahnúce sa popod strechu smerom k zadnému kufru. Navyše vás potešia svetlá cez celú širku karosérie vrátane svietiaceho loga Audi.
Nás však zaujali technologické vychytávky, ako napríklad podsvietenie miesta, kde si otvoríte kufor „nohou“, opäť odporúčame pozrieť si naše video. Zadné svetlá sú pritom OLED, majú 45 segmentov a potešia vás aj špeciálnymi animáciami čo dokonca možnosťou komunikovať s inými autami. Ako? Napríklad ak Audi A6 e-tron musí náhle zastaviť, vie vo svetlách zobraziť výstražný trojuholník! Toto je mimoriadne efektné, pozrite si aj naše fotografie nižšie.
Ak vás zaujíma batožinový priestor, máme pre vás dobré správy. Verzia Avant aj Sportback ho majú rovnaký, a to s kapacitou 502 litrov. Keďže ide o elektromobil, zaujme vás možnosť jeho nabíjania na oboch stranách! Vpravo nájdete klasický AC konektor, ktorým môžete Audi A6/S6 e-tron nabíjať výkonom 11 kW (neskôr aj 22 kW). Vľavo však nájdete ďalší AC/DC konektor, čo umožní pohodlné nabíjanie na AC wallboxoch z jednej aj druhej strany. Dvierka sú pritom na oboch stranách elektrické.
Na cestách však rozhodne padne vhod možnosť nabíjania cez DC konektor výkonom až 270 kW! Takéto niečo ponúkali len najvýkonnejšie elektrické modely Porsche, teraz to máte v novom Audi. len pre zaujímavoxť, za cca. 10 minút sa viete nabiť na teoretický dojazd 310 km, pričom z 10 na 80 % by ste batériu mali nabiť za 21 minút!
A keď už sme pri nabíjaní, tak si povedzme niečo o batérii. Tá má kapacitu 100 kWh a podporuje 800V technológiu. Neskôr má prísť do ponuky aj Audi A6 e-tron s menšou 73 kWh batériou. No práve s veľkou 100 kWh batériou (využiteľná kapacita 94,9 kWh) by ste mali prejsť podľa metodiky WLTP skutočne zaujímavé trasy. Poďme na ne, ak si vyberiete Audi A6 Sportback e-tron, teoretický dojazd by mohol byť až na úrovni 750 km! Pre model Audi A6 Avant e-tron je to 720 km, presne to je ten rozdiel v cw, ktorý sme si spomínali vyššie. Výkonnejšie Audi S6 Sportback e-tron na tom bude s dojazdom ešte o kúsok nižšie, a to 670 km, a rovnako Audi S6 Avant e-tron, ktoré sme si aj fyzicky pozreli, by malo prejsť 640 kilometrov.
Pozrite si Audi A6 Sportback e-tron na fotografiách.
A takto vyzerá Audi A6 Avant e-tron na fotografiách.
Rovnako sa pozrite na Audi S6 Sportback e-tron na fotografiách.
A čo výkon? Audi A6 Avant/Sportback e-tron ponúknu výkon elektrického motora až 270 kW, pričom ide o zadný náhon. Z 0 na 100 km/h to dáte s týmto elektromobilom za 5,4 sekundy. Ak však chcete pohon 4×4 a ešte vačší výkon, ten ponúknu Audi S6 Avant/Sportback, a to až 370 kW (resp. 405 kW s launch control). V tomto prípade zrýchlite z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Nové Audi A6 e-tron je pritom plné asistenčných a bezpečnostných systémov, pričom väčšina z nich je štandardnou výbavou.
V interiéri nezostal kameň na kameni a po vzore modelov A6 a Q6 e-tron pricháda aj Audi A6/S6 e-tron s úplne novými prvkami. Nás doslova ohúrila hlavná dvojica OLED displejov pred vodičom, kde máte 11,9-palcový digitálny prístrojový panel či 14,5-palcový dotykový displej infotainmentu MMI. Audi túto dvojicu displejov nazýva Audi MMI panoramic display, pričom displeje sú zakrivené a treba uznať že práve OLED technológia im mimoriadne svedčí. Nevidíte žiadne obrysy displejov, grafika je špičková a dobrou správou je, že ide o systém založený na OS Android, takže sa môžete spoľahnúť aj na inštaláciu obľúbených aplikácií.
Samozrejmosťou sú aktualizácie OTA, integrovaný ChatGPT či bezdrôtové Android Auto alebo Apple CarPlay. Nás dostala aj nová generácia Head-up displeja s rozšírenou realitou, ktorá zobrazuje výrazne viac informácií a dokonca počas státia práve na head-up displeji môžete hrať aj jednoduché hry! Aby toho však nebolo málo, aj Audi A6/S6 e-tron prichádza s možnosťou priplatiť si za digitálne spätné zrkadlá, čím vám pribudnú ďalšie 2 OLED displeje vo výplní dverí. Ide o druhú generáciu digitálnych zrkadiel a práve ich vyššie umiestnenie by malo pomôcť ich lepšej využiteľnosti. Model Audi S6 Avant e-tron, ktorý sme si mali možnosť vyskúšať však tieto zrkadlá nemal.
Za príplatok však môžete mať ďalší displej, a to pre pasažiera vpredu. Ten má 10,9-palcov a viete si na ňom rovnako ištalovať aplikácie vrátane video aplikácií. Je tak možné sledovať napríklad YouTube videá, avšak Netflix si tam aktuálne ešte nepustíte.
Celkovo sme mali z Audi S6 Avant e-tron výborný pocit. Bolo tu cítiť kvalitu materiálov, zmysel pre dizajn, nadšení sme boli z technológií a to vrátane panoramatickej strechy, ktorú viete zatieniť elektronicky vo viacerých režimoch.
Audi A6/S6 e-tron vo verzii Sportback a Avant tak budú silnou konkurenciou pre súčasnú ponuku prémiových elektrických sedanov či kombíkov, jednoducho sa novinka vydarila. Už teraz sa tešíme na prvé jazdy, lebo dojmy zo statickej premiéry boli výborné. Možno až na miesto pre zadných pasažierov, kde sme pri rázvore 2 950 mm čakali jednoducho viac, rovnako aj vyššie sedáky vzadu. Aj toto si rozhodne v praxi vyskúšame.
Nové Audi A6/S6 e-tron sa bude dať na Slovensku objednávať od septembra tohto roka. Ceny však zatiaľ známe nie sú.