Audi A6 Avant e-tron je prvé plne elektrické kombi kocernu s dojazdom 700 km

ZDROJ | Audi

Audi predstavilo koncept ďalšieho elektromobilu, ktorý sa do predaja dostane najskôr o dva roky. Audi A6 Avant e-tron je prvé elektrické kombi v rámci koncernu Volkswagen a postavené bude na novej platforme PPE.

Ponuka elektromobilov Audi v súčasnosti pozostáva z pôvodného elektrického SUV Audi e-tron, ktoré minulý rok doplnila dvojica športového Audi e-tron GT a rodinného Audi Q4 e-tron. Z tejto trojice je unikátne najmä SUV Audi e-tron, nakoľko e-tron GT je sesterským modelom Porsche Taycan a Q4 e-tron má zase veľa spoločného s ID.4 alebo Enyaq iV.

Tentokrát však opäť prichádza s niečím úplne novým. Model A6 e-tron bol avizovaný už pred pár mesiacmi a teraz sme sa konečne dočkali aj prvých záberov na verziu Avant, k čomu pridali aj ďalšie zaujímavé informácie. Dizajnovo ide opäť o veľmi odvážny a moderný návrh s masívnym telom. Na dĺžku má 4,96 metra, na šírku 1,96 metra a na výšku 1,44 metra.

ZDROJ | Audi

Aj napriek moderným líniám ide o typické Audi s rozpoznateľnými krivkami. Pripraviť sa máme na kombinácie elegancie a luxusu s parádnymi technickými parametrami. Tie sú kľúčové, nakoľko nové Audi A6 e-tron bude postavené na pripravovanej platforme PPE (Premium Platform Electric), ktorá je určená pre prémiové elektrické vozidlá. Ide stále o škálovateľnú platformu, ktorá dokáže priniesť rôzne parametre výkonu či dojazdu.

Pozrite siBMW i4 M50 – vyskúšali sme M-kový bavorák bez výfuku

Ide o dôležitú vlastnosť, nakoľko vďaka variabilným konfiguráciám a prispôsobeniu pre rôzne potreby dokážu priniesť odlišné triedy vozidiel na jednej platforme. Medzi prednú a zadnú nápravu konceptu Audi A6 e-tron sa zmestí batéria s kapacitou 100 kWh. K dispozícii budú rôzne výkonnostné konfigurácie optimalizované aj na efektivitu a vyšší dojazd, kedy bude auto vybavené iba jedným motorom umiestneným na zadnej náprave.

Audi hovorí o dojazde až 700 kilometrov podľa normy WLTP. Pri najvýkonnejšej verzii budú využité dva elektrické motory s kombinovaným výkonom až 350 kW a krútiacim momentom 800 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h už za menej ako 4 sekundy. Ďalšou dôležitou vlastnosťou platformy PPE je 800 voltová architektúra, ktorú využíva aj Audi e-tron GT.

Jej výhody sa premietnu najmä do parametrov nabíjania – výkon by mal dosahovať rovnako až 270 kW. Čo sa týka času, 100 kWh batériu bude možné nabiť z 5 na 80 percent už za 25 minút. Nová platforma tak bude myslieť aj na reálne a bezproblémové využitie vozidla na dlhých trasách, najmä v kombinácii s väčšou batériou, lepšou efektivitou a reálnym dojazdom.

Audi sa nakoniec pochválilo aj digitálnymi Matrix LED svetlometmi, ktoré budú v Audi A6 Avant e-tron na technologicky vysokej úrovni. Už teraz sa o moderných svetlách hovorí, že by dokázali premietať čiernobiele filmy. Audi pri novom prezentovanom elektrickom kombi túto funkciu aj priamo spomína v súvislosti s hraním hier. Počas nabíjania si budete môcť krátiť čas hrou, ktorú budú Matrix LED svetlá premietať na stenu pred vami, namiesto hrania na menšom displeji priamo v aute.

ZdrojAudi

Komentáre k článku