Videoherný gigant Gameloft vydal finálnu verziu najnovšieho pokračovania pretekárskej série Asphalt. Ako sa vydarilo deviate plnohodnotné pokračovanie s prívlastkom Legends?
Barcelonská pobočka Gameloft stavila na istotu a rozhodla sa vydať mierne upravené a vylepšené pokračovanie už známej série. Opäť sa tak môžete tešiť na šialené preteky v nezvyčajných prostrediach, v ktorých sa neberie ohľad na fyzikálne zákony a logiku. Tu ide iba o zábavu, ktorej si našťastie užijete dostatok aj bez platenia.
V hre na vás čaká 70 tratí, medzi ktorými sú klasické mestské okruhy, ale aj adrenalínové cesty plné skokov, skratiek a padajúcich budov či skál. Na týchto tratiach bude vašou úlohou skončiť na prvom mieste, využiť čo najviac nitra, driftovať a v ideálnom prípade vybúravať nepriateľov z trate.
Takéto prvky už zrejme poznáte z hier Need For Speed, Burnout, Motorstorm či Split/Second. Asphalt je však v základoch mobilná hra.
Prispôsobenie pre dotykové obrazovky je zapísané v základoch hry. Zo začiatku preto budete jazdiť s takzvaným Touch Drive ovládaním, ktoré za vás prevezme zatáčanie a brzdenie. Zvláštne? V porovnaní s inými pretekárskymi hrami áno. Po niekoľkých pretekoch to však začne dávať zmysel.
Auto v tomto režime neovládate priamo, ale posúvaním po obrazovke vyberáte, kam má auto najbližšie zabočiť. Podľa ikoniek si napríklad vyberáte, či chcete ísť po Nitro, skočiť na rampe, alebo prejsť skratkou. Dvoma tlačidlami na obrazovke okrem toho ovládate, kedy chcete pustiť Nitro a kedy má auto driftovať.
Dvojitým poklepaním na tlačidlo driftu môžete spraviť 360-stupňovú otočku, ktorou si dobijete Nitro. Hlbší zmysel má tlačidlo nitra, ktorého stláčanie môžete načasovať podľa farebných zón na ukazovali palivového nabitia.
Ak tlačidlo stlačíte v ten správny moment, auto zrýchli o niečo výraznejšie. Touch Drive si však môžete vypnúť a získate tak pod kontrolu aspoň zatáčanie.
Význam takéhoto zrýchlenia a používania rôznych mechanických vylepšení je otázny. Autá súperov v pretekoch sú ako na gumičke a vy vyhrávate vždy o chlp bez ohľadu na to, s akým autom idete a ako ste si ho vylepšili. Iné je to už v režime hry pre viacerých hráčov, kde si zmeriate sily s ďalšími siedmimi hráčmi.
Výhra v tomto režime už nie je ani zďaleka tak samozrejmá a treba povedať, že táto náročnosť spolu s ligovým systémom pridáva hre pocit výzvy, ktorý v režime pre jedného hráča trochu chýba. Po technickej stránke treba hru vyzdvihnúť za skvelú optimalizáciu. Asphalt 9 vyzerá skvelo a beží plynulo aj na iPhone 5S, ktorého hardvér už dávno nepatrí medzi špičku.
Stojí nový Asphalt 9: Legends za to? Ak máte 1,5 GB miesta v telefóne, tak nie je dôvod váhať. Hra je bezplatná a pokiaľ vám nebude prekážať nutnosť neustáleho pripojenia k serverom, užijete si s ňou hodiny kvalitnej zábavy.