Analytická spoločnosť IDC zverejnila rebríček top výrobcov smartfónov Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker za prvý kvartál tohto roka. Samsung aj Apple si udržali svoje pozície, no Apple sa medziročne prepadol o 16,3 percentuálnych bodov. Prekvapili čínske značky OPPO a Vivo, ktoré výrazne narástli. Z prvej päťky sa ale vytratil čínsky drak, Xiaomi.
V prvom kvartáli tohto roka sa predaj smartfónov (v medziročnom porovnaní) spomalil. Hoci sa predalo viac smartfónov, ako rok predtým, rozdiel je len 0,2%, čo predstavuje zhruba pol milióna kusov. Dôvodom je podľa IDC vysoká penetrácia zariadení na trhu a taktiež zníženie predaja prvých dvoch výrobcov.
Apple prepadol, ale zarába najlepšie
Práve medzi prvých dvoch patrí Apple, ktoré sa medziročne prepadlo až o 16,3% z minuloročných 61,2 milióna kusov na takmer 51,2 milióna kusov.
Napriek zníženiu predaja o viac ako 10 miliónov kusov, americký výrobca si s prehľadom udržal druhú priečku v tabuľke top 5 výrobcov smartfónov. Ak by sme sa pozreli na výnosy z predaja, tak Apple by bol so svojimi modelmi iPhone určite na prvej priečke. Veď v prvom kvartáli tohto roka dokázal utŕžiť 32 miliárd dolárov!
Samsung kraľuje predaju
Na prvej pozícii už dlhodobo kraľuje juhokórejský Samsung, ktorého 24,5-percentný podiel na trhu len tak ľahko nikto neprekoná. IDC uvádza, že ak by Samsung nepredstavil a rovno na trh neuviedol aj nové vlajkové lode Galaxy S7 a S7 edge, mal by určite väčší prepad, ako len 0,6%, teda zhruba pol milióna kusov.
Aj keď Samsung predal takmer 82 miliónov kusov smartfónov, podľa oficiálnych čísiel za mobilnú divíziu utŕžil „len“ 24,2 miliardy dolárov.
Predaj smartfónov Q1 2016
Výrobca | Počet predaných kusov Q1 2016 | Podiel na trhu Q1 2016 | Počet predaných kusov Q1 2015 | Podiel na trhu Q1 2015 | Medziročná zmena |
---|---|---|---|---|---|
Samsung | 81,9 | 24,5% | 82,4 | 24,6% | -0,6% |
Apple | 51,2 | 15,3% | 61,2 | 18,3% | -16,3% |
Huawei | 27,5 | 8,2% | 17,4 | 5,2% | 58,4% |
OPPO | 18,5 | 5,5% | 7,3 | 2,2% | 153,2% |
vivo | 14,3 | 4,3% | 6,4 | 1,9% | 123,8% |
Ostatní | 141,5 | 42,3% | 159,8 | 47,8% | -11,4% |
Spolu | 334,9 | 100% | 334,4 | 100% | 0,2% |
Zdroj: IDC, * počty sú uvádzané v miliónoch kusov
Čína rastie ako nikdy
Tretie miesto obhájil čínsky Huawei, ktorý medziročne poriadne narástol. V prvom kvartáli minulého roka dokázal predať 17,4 milióna kusov smartfónov, v prvom kvartáli tohto roka predal až o 10 miliónov viac kusov.
Jeho 58,4% nárast je však nič oproti jeho krajanom OPPO a Vivo. Ich medziročný nárast je viac ako 100%-ný!
Presnejšie OPPO, ktoré sa dostalo na 4. priečku v Top 5, dokázalo za prvý kvartál tohto roka predať 18,5 milióna kusov smartfónov. Medziročne zaznamenalo nárast o neuveriteľných 153,2%!
Prvú päťku uzatvára tretí čínsky výrobca v tabuľke, Vivo. Tomu sa za prvé tri mesiaca tohto roka podarilo predať 14,3 milióna kusov, čo nárast o 123,8% oproti minulému roku.
Prekvapením je však čínske Xiaomi a Lenovo, ktoré z prvej päťky úplne vypadli. Zaujímavé je však sčítavanie čísiel. Ak si zoberieme Huawei, OPPO a Vivo dokopy, proti Samsungu nemajú šancu. Dokopy predali „len“ 60,3 milióna kusov, čo je o viac ako 20 miliónov menej, ako juhokórejský výrobca.
Ak by IDC zverejnilo aj ďalšie miesta v tabuľke, početnosť čínskych smartfónov (máme na mysli čínske značky) by určite narástla, možno aj na dvojnásobok.
Každopádne, čínske značky, o ktorých sme pred pár rokmi ani nepočuli, dokázali v predajnosti prekonať také mená ako Sony, LG či HTC, nehovoriac o slávnej Nokii (Microsoft).