Reklama

Aké budú tohtoročné Vianoce? Minieme viac, no mnohí tento rok neobdarujú nikoho

Zdroj | Emil Kalibradov
Richard Pliešovský
Zdroj | Emil Kalibradov
Zdroj | Emil Kalibradov

Slováci čoraz viac využívajú e-shopy, už takmer každý piaty Slovák nakupujúci na internete hľadá darčeky priebežne, počas celého roka. Oproti minulému roku sa tento počet zvýšil o 40 %. Predbehli sme dokonca aj Čechov, ktorí vo všeobecnosti začínajú s nákupom vianočných darčekov v priemere o mesiac skôr.

Zvyšuje sa tiež počet ľudí nakupujúcich darčeky pre blízkych výlučne na internete. Ak si to porovnáme s minulým rokom, zistíme, že ide o 25 % nárast. Minimálne polovicu darčekov tento rok nakúpi v e-shope každý druhý Slovák.

Výhradne v klasických predajniach v súčasnosti nakupuje už len 2 % opýtaných návštevníkov portálu Heureka. „Čísla z predvianočného prieskumu jasne potvrdzujú trendy. Obdobie pandémie naučilo nakupovať online aj tých, ktorí boli zvyknutí chodiť výhradne do kamenných predajní. O výhodách online nakupovania sa takisto presvedčili zarytí skeptici, ktorí mu v minulosti nedôverovali. Tak ako sme predpokladali, Slováci si na výhody online nákupov zvykli natoľko, že do kamenných predajní sa im jednoducho nechce,“ hovorí Jan Mayer, výkonný riaditeľ nákupného poradcu Heureka.sk.

Obsah pokračuje pod reklamou

Aké budú Vianoce 2022?

Až 56 % opýtaných Slovákov plánuje minúť na darčeky rovnaký, či dokonca vyššií obnos, ako minulý rok. Prieskum ukazuje, že radšej potešíme menej ľudí, no ak to financie dovoľujú, blízkym a priateľom doprajeme kvalitnejšie darček.

Trendom sa stáva, že o nákupoch rozmýšľame inak. Už nechceme vyhadzovať peniaze za zbytočnosti, ktoré sa nikdy nevyužijú. Zo štatistík Heureky vyplýva, že až 72 % opýtaných Slovákov pri výbere darčekov pozerá najskôr na kvalitu.

Trendom tohtoročných Vianoc budú praktické darčeky v kvalitnejšom prevedení. Slováci nakupujú menej, no ak si to môžu dovoliť, tak kvalitnejšie veci,“ hovorí Jan Mayer a dodáva, „čiastočne tomu pomohla pandémia, kedy sme sa snažili podporovať lokálnych slovenských a českých výrobcov. Hoci to nemusí na prvý pohľad tak pôsobiť, aj toto je istá forma šetrenia, pretože nevyhadzujeme peniaze za množstvo lacných, no zároveň nekvalitných vecí,“ objasňuje Jan Mayer.

25 % opýtaných potvrdzuje, že šetriť budú znížením počtu obdarovaných osôb. Kým Česi plánujú kupovať darčeky pre maximálne 7 osôb, väčšina opýtaných Slovákov v prieskume uviedla, že bude nakupovať pre 6 blízkych. Pomerne prekvapujúca je ale informácia, že každý desiaty respondent tento rok nechce obdarovať nikoho.

Ako šetria Slováci?

Až dve tretiny opýtaných Slovákov plánuje využiť zľavové kupóny a aktuálne akcie, obľúbený je napríklad Black Friday. Dá sa na nej ušetriť, avšak ako pri akejkoľvek akcii, ktorá sa na prvý pohľad tvári ako jedinečná, treba byť na pozore.

Na Heureke si zákazníci môžu porovnať výsledné ceny vďaka funkcii Vývoj ceny, ktorú nájdu pri každom produkte. Uvidia, za akú cenu sa produkt predával v minulosti, vďaka čomu vedia posúdiť, či skutočne ide o výhodnú cenovú ponuku alebo len marketingový chyták,” lúči sa Jan Mayer s praktickým tipom.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.