Reklama

Aj najekologickejší spaľovák získal len polovičné eko-skóre elektromobilu

Zdroj | Volkswagen
Stanislav Vinc
Zdroj | Volkswagen
Zdroj | Volkswagen

Program hodnotenia ekologických vozidiel Green NCAP vydal hodnotenia vplyvu ďalších nových vozidiel na životné prostredie. Do testov proti sebe organizácia stavia aj autá so spaľovacími motormi a elektromobily.

V šestici novo-testovaných modelov sa objavil jeden, ktorý získal najlepšie hodnotenie spomedzi všetkých doposiaľ hodnotených áut so spaľovacím motorom.

V najnovšej správe Green NCAP figurujú hodnotenia pre šesť nových vozidiel – elektromobil Nissan Ariya, Renault Austral, Volkswagen T-Roc, Volvo XC40, Ford Fiesta a Hyundai STARIA.

Obsah pokračuje pod reklamou

Doposiaľ najlepšie hodnotenie v indexe čistého vzduchu spomedzi všetkých doposiaľ testovaných modelov s benzínovými a dieselovými motormi, získalo SUV Volkswagen T-Roc.

Do testu si Green NCAP vzal verziu s 1,5-litrovým preplňovaným benzínovým motorom s priamym vstrekovaním. V tejto konfigurácii získal VW T-Roc pri meraní vypúšťania škodlivých znečisťujúcich látok do ovzdušia úctyhodné hodnotenie 7,7 bodu z 10.

Zdroj | Volkswagen

Pri výslednom hodnotení však tomuto modelu o malý kúsok ušla možnosť získať tri hviezdičky z piatich a to z dôvodu relatívne vysokých hodnôt spotreby paliva v indexe energetickej účinnosti. Finálne skóre sa tak zastavilo na úrovni 49 % a 2,5 zelených hviezd.

Ako má vyzerať vozidlo s takmer dokonalým skóre, ukazuje taktiež nedávno testovaný elektromobil Nissan Ariya, ktorý získal priemerné skóre 96 % a teda 5 zelených hviezd. Pri viac ako 2-tonovej hmotnosti sa do tohto elektromobilu podarilo výrobcovi vtesnať batériu, ktorá mu poskytuje dojazd viac ako 500 kilometrov (podľa metodiky WLTP).

Green NCAP však kritizuje výrazný pokles reálneho dojazdu na iba 300 kilometrov už pri teplote okolo -7°C a problémy s energetickou efektivitou vozidla pri nabíjaní.

Zdroj | Nissan

Medzi týmito modelmi figuruje Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200, ktorý má pod 1,6-tonovou kapotou 400 V hybridný systém. Ten sa podľa organizácie podpisuje pod dobrú spotrebu v mestách a na okreskoch, no automobilka podľa nej potrebuje ešte zapracovať na emisiách vznikajúcich po studenom štarte vozidla. Celkové skóre tohto modelu je tak 52 % a 3 hviezdičky.

Po plnom hybride na rad prišli aj mild-hybridy a to v podobe spomínaných modelov Volvo XC40 a Ford Fiesta. O kúsok horšie z tejto dvojice dopadlo Volvo XC40 V3 vybavené 48 V mild-hybridným systémom v spojení s 2-litrovým preplňovaným benzínovým motorom s priamym vstrekovaním. Kvôli produkcii značného množstva skleníkových plynov a nie veľmi efektívnemu hybridnému systému získava Volvo v tomto prípade iba 41 % a 2,5 hviezdy.

Pozrite si

Elektrické Volvo C40 a XC40 ponúknu v nových verziách dôležité vylepšenia

Ford Fiesta vo verzii ST-Line Vignale s 1-litrovým benzínovým motorom, 7-stupňovou automatickou prevodovkou a 48 V mild-hybridným pohonom získala len o kúsok lepšie skóre 42 % a 2,5 hviezdy. Fiesta si podľa organizácie viedla v testoch energetickej účinnosti dobre, no snaha o zníženie emisií s rastúcou rýchlosťou postupne vychádza nazmar.

Nie je napokon zrejme žiadnym prekvapením, že najhoršie v testoch dopadol 7-miestny van Hyundai STARIA, ktorý síce očarí svojim futuristickým dizajnom, no celkovým skóre iba 19 % a jednou zelenou hviezdou na konte už tak veľmi nie.

Pod kapotou má 2,2-litrový dieselový motor, ktorý musí dať do pohybu masívne 2,4 tony, k čomu sa pridáva nie práve najaerodynamickejší tvar vanu. Keďže Hyundai o hybridnej či elektrickej verzii tohto modelu zatiaľ nehovorí, lepšieho skóre sa STARIA zrejme v tejto generácii už ani nedočká.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.