- #Umelá inteligencia
- 4 min.
- 15.7.2023
AI nás podľa Slacku ušetrí od repetitívnej práce, tú treba automatizovať
Populárna firemná komunikačná platforma Slack má ambíciu stať sa niečím viac a kľúčom k tomu je pre ňu umelá inteligencia. Využiť ju chce na zvýšenie produktivity ľudí v malých i veľkých firmách a to najmä prostredníctvom intuitívnej automatizácie.
Zjednodušovanie si práce vytvorením si vlastných jednoduchých programov či makier už nebude iba doménou skúsených používateľov.
Platforma Slack bude už o mesiac oslavovať svoje 10. výročie od vzniku a za tú dobu sa osvedčila v obrovskom množstve firiem po celom svete ako skvelý nástroj na internú komunikáciu a modernejšia alternatíva k e-mailom. Okrem četovania, volaní a videohovorov už istú dobu podporuje aj integráciu externých služieb prostredníctvom desiatok doplnkov.
V máji tohto roku Slack oznámil príchod generatívnej umelej inteligencie do svojej platformy pod názvom Slack GPT. Zamestnancom vo firemných četoch dokáže pomáhať so sumarizáciou konverzácií, písaním správ, prinášaním nových nápadov nadväzujúcich na predchádzajúcu komunikáciu a napokon aj s vytváraním automatizácie bez programovania.
„Myslím si, že automatizácia, integrácia a AI budú mať hlboký vplyv na to, ako budeme v budúcnosti využívať softvér,“ povedal Wood v panelovej diskusii na konferencii VentureBeat Transform 2023.
Posledná zmieňovaná funkcia s názvom Workflow Builder dorazí do Slacku neskôr v tomto roku a podľa slov Steva Wooda, viceprezidenta a produktového manažéra spoločnosti Slack, má práve táto funkcia potenciál najviac zmeniť naše práce.
Ako príklad Slack vo svojom článku uvádza základnú funkciu, ktorá vás upozorní, keď do služby Sales Cloud dorazí informácia o novom potenciálnom zákazníkovi, čím sa zabezpečí, aby na to mohli rýchlo reagovať obchodní zástupcovia. ChatGPT by tento postup mohol posunúť ešte ďalej a pomocou údajov z CRM rovno vygeneroval personalizovaný e-mail pre zákazníka, ktorý zazdieľa obchodným zástupcom v ich kanáli.
Takúto automatizáciu si ešte aj teraz môžu vytvoriť iba skúsenejší používatelia, ktorí v niektorých prípadoch musia aj ovládať niektorý z programovacích jazykov. S umelou inteligenciou bude možné takúto automatizáciu vytvárať pomocou jednoduchých blokov a v niektorých prípadoch dokonca takéto procesy dokáže zautomatizovať AI sama.
„Myslím si, že príliš veľa organizácií vníma automatizáciu ako odbornú činnosť. Myslím si, že to musíme otvoriť a umožniť každému, aby si staval a automatizoval veci, a možno sa im to nepodarí úplne správne.“, povedal Wood. „Všetky tieto (potenciálne) zisky produktivity prostredníctvom týchto nástrojov sú tu už dnes, iba ich musíme objaviť“.
Wood ďalej uviedol, že skutočná hodnota generatívnej AI sa ešte plne neprejavila a nedá sa vopred presne odhadnúť, pretože zahŕňa aj zmenu spoločenského správania. Nástup generatívnej umelej inteligencie prirovnal k príchodu Uberu a ďalších podobných aplikácií, ktorých dnešní používatelia nie sú len tí, ktorí si predtým volali taxíky klasickou formou, ale aj tí, ktorí úplne zmenili svoje správanie, keď si časom uvedomili, že si jednoducho môžu zavolať odvoz zo svojich smartfónov.