- #VIDEO TECHBOX
- 4 min.
- 1.7.2025
Renault 4 E-Tech Electric - naživo prekvapil! Prečo ho budete chcieť? [VIDEO]
Renault 4 dorazil aj na Slovensko. My sme mali možnosť odviezť sa s ním medzi prvými ešte na poľskych cestách.
Čím nás novinka prekvapila a prečo zaujme aj cenou? Sledujte naše nové video s prvými dojmami z novinky R4 E-Tech Electric.
Renault 4 E-Tech Electric rožširuje ponuku elektrických modelov Renault. Symbolicky prichádza ako štvrtý model v ponuke a dopĺňa tak MEGANE, SCENIC a Renault 5. Vďaka cene patrí k dostupnejším modelom a vďaka veľkosti presne medzi Renault 5 a SCENIC. Novinka má na dĺžku 4,14 metra, čo z elektromobilu robí síce kompaktný, ale pomerne veľký elektromobil do mesta aj pre viacčlennú rodinu. Len pre zaujímavosť, v porovnaní s modeloM Renault 5 je Renault 4 o 22 cm dlhší, no v porovnaní s modelom SCENIC len o 6 cm kratší!
Poteší vás pritom pomerne veľký, až 420 litrový batožinový priestor. Elektromobil pritom dizajnovo nadväzuje na legendárny Renault 4 z roku 1961, ktorý sa vyrábal až do roka 1992. Celkovo sa ho vyrobilo cez 8 miliónov kusov. Na historický model novinka nadväzuje napríklad prednou maskou či preskleným C-stĺpikom. Maličkostí, ktoré majú nádych retro je tu však viac, nielen na karosérii, ale aj vo vnútri elektromobilu.
Nás v redakcii zaujala najmä predná maska, ktorá je efektne podsvietená po svojom obvode a nechýbajú retro LED svetlomety či plne podsvietené modernizované logo Renault. Verte nám, že tento elektromobil si s iným nezameníte. Pod kapotou sú k dispozícii 2 výkonnostné verzie elektromotorov. Ten slabší má výkon 120 koní a výkonnejší 150 koní. Žiaľ pod prednou kapotou nenájdete žiadny odkladací priestor napríklad na nabíjacie káble.
Zaujímavá je batéria, pričom pri najdostupnejšej verzii dostanete 40 kWh batériu s teoretickým WLTP dojazdom 308 kilometrov. Zaplatíte za ňu 29 500 eur. Hovoríme o výbave Evolution s označením urban range. Ak chcete vyšší výkon 150 koní a väčšiu batériu s kapacitou 52 kWh, dojazd sa vám zvýši o 100 km, a teda na 408 km (WLTP). To už je hodnota, ktorá stojí za zváženie a pre mnohých vydrží kľudne na týždeň jazdy po meste. Mimochodom zrýchlenie je 8,2 ssekundy z 0-100 km/h. A príplatok za vyšší výkon a väčšiu batériu? Presne 3 000 eur. Ak by sme si R4-ku vyberali, rozhodne by sme išli do comfort range, teda väčšej batérie a väčšieho výkonu. Za príplatok to stojí určite. Navyše ak si chcete dopriať vyššiu výbavu ani nebuete mať na výber, lepšie vybavená R4-ka je vždy už ako comfort range.
Príjemne prekvapí aj interiér s množstvom nápaditých prvkov a dizajnom v štýle R5-ky. Môžete sa tak tešiť na 10″ openR link systém s Androidom už v základe, navyše tu nechýba ChatGPT a vo vyšších výbavách ani prepracovaný prístrojový digitálny 10″ panel. Samozrejmosťou je aplikácia či možnosť mať digitálny kľúč vo vašom smartfóne. A áno, nezabudlo sa ani na držiak na bagetku 🙂
Štandardne viete Renault 4 nabíjať výkonom 11 kW a na DC staniciach výkonom 100 kW. To sú hodnoty, ktoré vzhľadom na veľkosť batérie absolútne postačujú. Prekvapí však podpora technológie V2L, a tak si viete nabíjať externé zariadenia priamo z batérie R4-ky vďaka adaptéru. A nachýba dokonca ani podpora technológie V2G, takže budete môcť odovzdať energiu aj do siete či do vašej domácnosti.
Aké sú naše prvé dojmy z nového elektromobilu Renault 4 E-Tech Electric? To si môžete pozrieť aj v našom videu priamo z prvej jazdy z okolia poľského mesta Vroclav. Prezradíme, že nás milo prekvapila cena i kvalita elektromobilu.
A máme tu pre vás aj malú ochutnávku ďalšieho „retro“ elektromobilu, ktorý obohatí ponuku Renaultu už budúci rok. Tešte sa na nové kompaktné elektrické Twingo, ktoré zostane verné svojmu ikonickému dizajnu. S dĺžkou menej ako 3,8 metra pôjde o najmenší elektromobil v ponuke výrobcu.