Reklama

V Číne za 5 minút dobijete 400 km. BYD stavia sieť megawattových nabíjačiek

Zdroj | BYD
Stanislav Vinc
Zdroj | BYD
Zdroj | BYD

Čínska automobilka BYD, aktuálne jeden z najväčších svetových výrobcov elektromobilov, oznámila rozsiahle plány na vybudovanie siete 15 000 ultrarýchlych nabíjacích staníc s výkonom 1 megawatt (MW) po celej Číne.

Ide o krok, ktorý by mohol zásadne ovplyvniť spôsob, akým sa elektromobily nabíjajú a ako sú vnímané bežnými používateľmi.

Podľa BYD dokáže nová generácia ich nabíjacích staníc pridať elektromobilom až 400 kilometrov dojazdu za päť minút. Len pre porovnanie, ide o dvojnásobný výkon oproti najnovším Tesla Superchargerom (V4), ktoré ponúkajú maximálny výkon 500 kW.

Obsah pokračuje pod reklamou

Za touto iniciatívou stojí technológia 1 000V/1 000A/1 000kW, ktorú BYD predstavil spoločne s uvedením nových modelov Han L a Tang L začiatkom apríla. Tieto vozidlá ako prvé podporujú nabíjanie na takejto úrovni a sú vybavené aj „smart voltage boosting“ systémom, ktorý zabezpečuje kompatibilitu s rôznymi typmi rýchlonabíjacích sietí.

Pozrite si

Čínske BYD obsadilo Bratislavský hrad, dobyje aj Slovensko? Čo prinesie?

Na projekte s BYD spolupracovala s dvoma veľkými hráčmi čínskej nabíjacej infraštruktúry – Xiaoju Charging (dcérska firma Didi) a LongShine. Xiaoju má aktuálne približne 8 400 partnerských prevádzok a obsluhuje vyše 34 miliónov používateľov. LongShine pokrýva približne 400 miest a integruje viac než 90 % verejných nabíjacích staníc v krajine. Spoločne majú postaviť 10 000 (Xiaoju) a 5 000 (LongShine) nových MW staníc. Do spolupráce je podľa niektorých zdrojov zapojený aj operátor Xindietu.

Zaujímavo si spoločnosti poradia aj s potenciálnymi výkyvmi v sieti a objemom odberu, ktorý budú ich stanice vyžadovať – stanice budú jednoducho vybavené vlastnými energetickými úložiskami. Plný výkon nabíjania by tak mali stanice poskytovať nepretržite, bez dopadu na energetickú infraštruktúru.

BYD podkladá ambiciózny plán už aj reálnymi výsledkami z minulosti v podobe viac než 500 megawattových staníc naprieč dvomi stovkami čínskych miest. Podpora rýchlejšieho nabíjania a výstavba kompatibilných staníc, je zjavne dobrým signálom aj pre spotrebiteľov. Modely Han L a Tang L si v prvom mesiaci po uvedení na trh našli spoločne 21 000 zákazníkov a spolu s ostatnými verziami rodiny Han a Tang prekročili 40 000 predaných kusov za jeden mesiac.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.