Reklama

S BMW 550e xDrive za 114 000 € budete všetkým na očiach [test]

Lissett Pliešovská, Richard Pliešovský

Na testovanie vrcholového modelu BMW 550e xDrive s dĺžkou cez 5 metrov a za pomaly 115-tisíc eur sa teší každý motorista. Inak to nebolo ani u nás, isté obavy sme skôr mali z parkovania na bežnom mestskom sídlisku, kde sú autá pomaly nalepené na seba.

BMW 550e xDrive je výnimočné auto už na prvý pohľad. Neuveriteľná metalíza žiari aj v ponurom zimnom období a sľubuje, že každá jazda bude veľkolepým zážitkom.

97 %
Tento luxusný a výkonný sedan s nízkymi prevádzkovými nákladmi ohromí exteriérom, prepracovaným interiérom, vysokou kvalitou spracovania, prémiovými materiálmi, najmodernejšími technológiami,vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami a elektrickým dojazdom 90 km.

Výhody

  • pohodlie a komfortná jazda
  • prémiové materiály
  • jazdní asistenti
  • infotainment
  • panoramatická kamera

Nevýhody

  • len 7,4 kW nabíjanie
Obsah pokračuje pod reklamou
BMW 550e xDrive sľubuje nevšedný zážitok.

Čo vlastne môže smrteľník a zároveň motorista chcieť viac? Zrejme nižšiu cenu, i keď vzhľadom na prémiovosť tohto vozidla je nastavená prijateľne. S týmto vozidlom sa dostávate do vyššej ligy komfortu a samozrejme, budete viac na očiach.

Ste proste pozitívne odlišní od ostatných. Už len pohľad spredu na výraznú a charakteristickú prednú masku s výraznými obličkami, štíhle LED svetlomety robia z vozidla elegána v športovom šate. Aj tvarované boky s výraznými líniami, nízka strecha, veľké kolesá, či zadná časť charakteristická pre radu 5 umocňujú štýl športovej elegancie.

Po otvorení širokých dverí vám oči skáču z miesta na miesto a obdivujete proste všetko na čo sa pozriete. Luxus vidieť a cítiť všade, začínajúc veľkým zakriveným displejom orientovaným na vodiča, ktorý je vlastne spojením digitálneho prístrojového panela s informačným, sedadlami s vynikajúcim bočným vedením, materiálmi a ich spracovaním. Jediné čo trošku prekážalo boli lesklé čierne časti, ktoré – ako býva zvykom – budete mať veľmi rýchlo plné odtlačkov.

Čo neujde pozornosti je veľký priestor, ktorý ešte opticky zväčšuje panoramatická sklenená strecha. Pri rázvore skoro 3 metre (2 995 mm) sa pohodlne cíti i posádka na zadných sedadlách. Ak ste zvyknutí, že sa spolujazdec počas jazdy natiahne pre tašku položenú na zadných sedadlách, v BMW 550e nedočiahnete, nie je to tým, že by mal krátke ruky. Tento fakt sme zistili, keď sme chceli vybrať z tašky položenej na zadnom sedadle ďalšiu fľašu minerálky. V dosahu boli iba predmety položené na podlahe za sedadlom vodiča či spolujazdca.

Rozmery BMW 550e xDrive sú 5 060 x 1 515 x 1 900 mm. Spaľovací motor je 6-valec s objemom 2 998 cm² a výkonom 230 kW. Pomáha mu 145 kW elektromotor s krútiacim momentom 280 Nm, ktorý napája 19 kWh akumulátor. Systémový výkon je 360 kW (489 k) s krútiacim momentom 700 Nm. Takže aj napriek hmotnosti cez 2 tony (2 230 kg) máte v rukách naozaj divoké zviera.

Príjemne nás prekvapila spotreba. Napriek tomu, aký výkon sme mali k dispozícii a zimnému počasiu sme sa pohybovali s priemernou spotrebou niečo málo cez 8 l/100 km. Deklarovanú jazdu na elektrický pohon do 90 km sa nám nepodarilo zrealizovať, avšak vzhľadom na zimné teploty mierne nad nulou bolo aj necelých 80 km veľmi dobrou hodnotu.

Naopak, trochu nás sklamala len 7,4 kW palubná nabíjačka. Pri vybitom akumulátore si musíte nájsť čas na nabitie (100 % kapacity) až 3,5 hodiny. Čo to znamená? Že tento model nebudete zrejme nabíjať v obchodných centrách, ale najmä doma a v práci. Veľkosť automobilu sa ukázala ako hendikep pri nabíjaní. Nabíjanie sa realizuje v prednej ľavej časti za kolesom a keďže kapota ja poriadne dlhá, na verejných nabíjačkách sa zrejme potrápite s káblom, ale aj s parkovaním medzi vedľajšími vozidlami.

Obrovskou pridanou hodnotou BMW je jeho systém. Je neskutočne prepracovaný, ponúka množstvo štatistík a informácií, no napriek tomu pracuje bleskurýchle. Tu však môžu mať problém nováčikovia, ktorí si po prvý raz sadnú za volant novších modelov BMW. Nový infotainment dokonca umožňuje hrať jednoduché hry, či pozerať YouTube. Samozrejme, nie počas jazdy.

Obsah pokračuje pod reklamou

Na koženom volante sa nachádzajú tlačidlá s haptickou odozvou, dotykovo si nastavujete aj intenzitu fúkania klimatizácie. Z každej strany na vás dýcha kvalita, precízne spracovanie a originálny dizajn. Ten zvýrazňuje ambientné osvetlenie, ktoré sa mení podľa jazdného režimu. Bezdrôtovo môžete nabíjať súčasne dva mobily. V strednej konzole nechýba ikonický ovládač iDrive.

Čerešničkou na torte sú jazdní a bezpečnostní asistenti. Ich činnosť vidíte aj v naozaj vydarenom head-up displeji. Obraz z prednej kamery si môžete nechať premietnuť na predný displej, čo je niekedy vítaná funkcia.

Možno sa pýtate, ako sa s takýmto korábom manévruje v meste? Je jasné, že keď sedíte v 5-metrovom sedane, treba byť opatrný a pri parkovaní sa pozerať na všetky strany. Nám v tomto prípade veľmi dobre pomáhali kamery, neoceniteľná pomoc bola vďaka 360° panoramatickému pohľadu zhora.

Zaujal nás príplatkový audio systém Bowers & Wilkins s 18 reproduktormi. Nielenže hral naozaj dobre a naozaj nahlas, ale vďaka ambientnému podsvieteniu ste o ňom aj vedeli. BMW má aj veľmi dobrú aplikáciu a zďaleka neslúži len na to, aby ste vedeli, kde ste zaparkovali a kedy máte servisnú prehliadku. Na diaľku môžete otvoriť dvere, napríklad kuriér tam môže odovzdať zásielku. Užitočná je aj možnosť pozrieť si náhľad z kamier a spustiť nahrávanie.

Cena testovaného vozidla je 114 533 €, čo nie je málo. Tento model však v základe začína na sume 78 000 € a to je už oveľa prijateľnejšie číslo. Ak si pozrieme cenník, tak vidíme, že o zvýšenú cenu sa výraznou mierou postarala nádherná farba. Za špeciálne lakovanie P8T Liquid Copper zaplatíte 6 099 eur! Za 21″ kolesá si priplatíte 2 677 €.

Za adaptívny M podvozok Professional zaplatíte 4 238 €. V tejto verzii je niekoľko balíkov: Sport (3 153 €), M Sport Pro (2 274 €), Innovation (2 171 €), Travel (1 809 €), Comfort (1 240 €). BMW si za ťažné zariadenie s vysúvateľnou hlavicou zapýtalo prijateľných 1 240 €. Určite odporúčame priplatiť si službu Service Inclusive (5 rokov/100 000 km) za 1 427 €.

Čo dodať na záver? BMW xDrive priniesol naozajstný pôžitok z jazdy a ukázal, aké to je, sedieť a jazdiť v prémiovom aute a verte, je to cítiť. Jedinečný dizajn, vymakaný systém infotainmentu, dokonalá práca asistentov, solídny elektrický dojazd, či zrýchlenie za 4,3 sekundy hovoria za všetko. Jedinou drobnou výčitkou je pomalá AC nabíjačka, ale to je zrejme všetko, čo sa dá tomuto sedanu vytknúť.

Obsah pokračuje pod reklamou

TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.