Najnovší výskum odhalil, ktoré technologické spoločnosti najviac sledujú svojich používateľov. Najmenej zvedavý sa podľa očakávania ukázal Apple. Viac prekvapí zistenie, kto z TOP 5 sa o vás najviac zaujíma.
Google využíva doslova každý a preto nejde vôbec o príjemné zistenie. Takto to ale jednoducho je – ak vám niekto dáva množstvo užitočných služieb bez poplatkov, neznamená to, že je to zadarmo.
Apple už dávnejšie zaviedol App Tracking Transparency, aplikáciu určenú na ochranu súkromia používateľov pred inými spoločnosťami. Nová správa tiež hovorí, že Apple sa cielene vyhýba tomu, aby sledoval viac, ako je nevyhnutné na spustenie ponúkaných služieb.
Dôvod je zrejmý, Apple má viacero služieb spoplatnených, preto nie je závislý z reklamných príjmov v takej miere, ako Google, Twitter, Amazon a Facebook. Ak používate služby týchto spoločností, dávate im možnosť získať a následne predať údaje o vašej polohe, históriu prehliadania, aktivity na webstránkach tretích strán a v prípade Google aj e-maily v Gmaile.
Zo sledovaných spoločností je na tom najhoršie Google. Údajne sleduje 39 samostatných dátových bodov na používateľa, zatiaľ čo Apple ich sleduje iba 12. Príjemne prekvapilo, že Facebook sleduje iba 14 dátových bodov, zatiaľ čo Amazon sleduje 23 a Twitter 24.
Aktuálna legislatíva povoľuje zhromažďovať dáta len vtedy, ak používateľ súhlasí s podmienkami. Kto z nás však má čas a trpezlivosť čítať zásady ochrany osobných údajov, ktoré môžu mať niekoľko stránok pre každú navštívenú webstránku?