Reklama

BMW spustilo predplatné, za vyhrievané sedadlá chce 18 dolárov mesačne

Stanislav Vinc

Nemecká automobilka BMW spustila vo vybraných krajinách nový systém predplatného, ktorého súčasťou je aj pomerne kontroverzné rozhodnutie. Vyhrievanie sedadiel, ktoré je už súčasťou výbavy vozidiel, bude spoplatnené na mesačnej báze a to pomerne vysokou čiastkou.

Automobilke BMW nie sú kontroverzné predplatné služby vôbec cudzie. V minulosti sa rozhodla majiteľom svojich vozidiel spoplatniť funkciu Apple CarPlay, ktorá je v konkurenčných vozidlách dostupná zadarmo ako súčasť vyšších modelov infotainment systémov. Hoci od tohto kroku napokon ustúpila, myšlienka spoplatnenia niektorých funkcií vozidiel BMW úplne neopustila.

Vo vybraných krajinách začalo BMW ponúkať majiteľom možnosť predplatiť si do svojich vozidiel funkciu vyhrievania sedadiel – za 18 dolárov mesačne, 180 dolárov ročne, 300 dolárov na tri roky alebo doživotne za cenu 415 dolárov.

Zdroj | BMW

Kontroverzná v tomto prípade nie je ani tak samotná suma, ako fakt, že majitelia už majú všetok hardvér potrebný pre vyhrievanie sedadiel zabudovaný do svojich vozidiel, BMW ho však do momentu zaplatenia softvérovo blokuje. Podobne to BMW robí aj s automatickými diaľkovými svetlami, športovými zvukmi či asistenčnými systémami balíka Driving Assistant Plus.

BMW začalo tieto funkcie v rámci predplatného ponúkať napr. v Spojenom kráľovstve, Nemecku, na Novom Zélande či v Južnej Afrike.

Pozrite si

BMW i4 M50: Elektromobil, ktorý vám garantuje skvelý zážitok z jazdy

Z pohľadu BMW dáva toto riešenie zmysel. Pre automobilku je lacnejšie implementovať istý výber funkcií do každého jedného vozidla, než o ich implementácii nechať rozhodnúť zákazníka prostredníctvom konfigurátora.

Istú výhodu to môže mať aj pri predaji a kúpe vozidla z druhej ruky, kedy si ďalší majiteľ môže bez servisného zásahu priplatiť za funkcie, za ktoré si pôvodný majiteľ vozidla nepriplatil, prípadne si ich minimálne na mesiac pred ich záväznou kúpou za pomerne nízky poplatok vopred vyskúšať.

Na podobný model časom nepochybne naskočia aj ďalšie automobilky, ktoré si tieto vody vyskúšali už pri predaji dodatočných farieb pre ambientné osvetlenie či bezkľúčového odomykania vozidla. Automobilka BMW má pri nástupe do tejto éry značnú nevýhodu v tom, že sa od nej ako od prémiovej značky očakáva, že tieto funkcie ponúkne vo svojich vozidlách už v základnej výbave, čo už iných automobiliek ponúkajúcich najmä lacnejšie vozidla až tak neplatí.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.