Tradičný britský výrobca športových vozidiel Lotus predstavil svoj nový elektrický model Eletre.
Lotus Eletre v sebe spája mnoho prvenstiev, ktoré doteraz boli pre britského výrobcu tabu. Tento model je vôbec prvým vozidlom v histórii značky, ktoré je vybavené päť dverovou karosériou. Aby toho nebolo málo zároveň je to aj prvé SUV Lotus. Posledné naj uzatvárame ako prvý sériovo vyrábaný elektromobil od Lotusu.
Dizajn modelu Eletre v sebe spája prvky športového vozidla Emija a hyperšportového elektrického modelu Evira. Dizajn karosérie je striktne prispôsobený prúdeniu vzduchu okolo karosérie. V prednej časti najdeme rozsiahle otvory, ktoré odvádzajú vzduch z prednej časti vozidla pozdĺž predných kolies. Rovnaké otvory nachádzame aj v zadnom nárazníku za zadnými kolesami. Zadná časť vozidla je vybavená vrchným deleným spojlerom a spodným výklopným spojlerom.
Výrobca neuvádza presnú kapacitu akumulátora, v podvozku sa bude nachádzať batéria s kapacitou vyššou ako 100 kW. Lotus Eletre sa pridáva k elektromobilom ako Porsche Taycan, Audi e-tron GT alebo Huyndai Ioniq 5 a využíva pokročilú 800 V architektúru. Pri využívaní nabíjacích stojanov s maximálnym výkonom 350 kW trvá zvýšenie dojazdu o 400 km len 20 minút. Celkový dojazd výrobca sľubuje viac ako 600 kilometrov. Impozantné sú aj dynamické parametre vozidla. Maximálny výkon pohonnej sústavy je 600 koní a zrýchlenie z 0 – 100 km/h trvá menej ako 3 sekundy.
Samozrejmosťou je batožinový priestor v prednej časti vozidla. V kabíne vozidla sa výrobca snažil v čo najväčšej miere použiť recyklované materiály. Stredovej časti dominuje 15,1 palcový OLED displej, ktorý v prípade nečinnosti možno sklopiť. Pred vodičom a spolujazdcom sa nachádza dlhý informačný LED displej.
Eletre ako vôbec jedno z prvých sériových vozidiel bude vybavené snímacími zariadeniami LIDAR, ktoré dokážu vozidlu zabezpečiť plne autonómnu jazdu. Tieto radary sa podľa potreby budú vysúvať zo strechy vozidla, respektíve z predných blatníkov. Spustenie výroby je naplánované na rok 2023, Eletre sa bude vyrábať na rovnakom mieste odkiaľ pochádza vírus Covid-19 v čínskom Wu-chane.