Americké ministerstvo energetiky zverejnilo štúdiu, ktorá ukazuje, že do roku 2035 budú elektrické stredne ťažké a ťažké nákladné vozidlá stáť rovnako alebo menej ako dieselové nákladné autá.
Je predpoklad , že menšie batériové elektrické nákladné vozidlá budú cenovo konkurencieschopné do roku 2030.
Ťažké nákladné vozidlá s dojazdom menej ako 800 km budú podľa predpokladov konkurencieschopné do roku 2035.
Zároveň sa očakáva, že elektrické vozidlá s vodíkovými palivovými článkami sa do roku 2035 stanú cenovo konkurencieschopnými pre nákladné vozidlá na dlhé vzdialenosti s dojazdom viac ako 800 km.
Národné laboratórium pre obnoviteľnú energiu zistilo, že pokračujúce zlepšovanie technológií vozidiel a palív s nulovými emisiami umožní, aby sa čisté nákladné vozidlá v nasledujúcom desaťročí stali lacnejšími a dostupnejšími.
Stredné a ťažké úžitkové vozidlá predstavujú menej ako 5 % vozidiel na cestách, ale produkujú viac ako 20 % emisií z odvetvia dopravy, ktoré v súčasnosti predstavuje viac ako jednu tretinu emisií skleníkových plynov v USA.
Americká administratíva plánuje investovať viac ako 7 miliárd dolárov do dodávateľského reťazca pre batérie v priebehu nasledujúcich piatich rokov.
Taktiež investuje 7,5 miliardy dolárov do rozšírenia národnej siete nabíjania elektrických vozidiel až na 500 000 nabíjacích staníc.