Čo sa to deje? Apple Watch, kedysi najpredávanejšie hodinky na svete, začínajú strácať na sile a predáva sa ich čoraz menej. Naopak, konkurencia si mastí vrecká.
Celosvetové dodávky smarthodiniek v treťom štvrťroku 2021 celkovo vzrástli o 16 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku, ale predaje Apple Watch klesli až o 10 %. Pokles sa môže vysvetľovať neskorším spustením predaja Apple Watch Series 7 v dôsledku oneskorení vo výrobe, čo spôsobilo zvýšené predaje najnovšieho modelu do štvrtého štvrťroka.
Z konkurencie je na tom najlepšie Samsung. Ten zaznamenal doteraz najvyšší počet štvrťročných predajov smarthodiniek a tak si opäť vybojoval pozíciu druhej najväčšej značky inteligentných hodiniek od Huawei. Zásluhu na úspechu Samsungu má jednoznačne nová séria Galaxy Watch4, ale aj rozširujúci sa ekosystém aplikácií Wear OS, väčšiu škálu modelov a dobre prijaté funkcie. Predajom pomohol aj fakt, že koncern stíhal pokrývať zvýšený dopyt.
„Samsung dosiahol v 3Q lepší výkon, než sa očakávalo. Aj keď dodávky série Galaxy Watch4 boli oveľa vyššie, ako sa očakávalo, viac ako 60 % celkového objemu sa predalo v Severnej Amerike a Európe, kde je podiel modelov strednej a vyššej cenovej kategórie vysoký,“ povedal Sujeong Lim, analytik Counterpoint Research.
Apple si v 3. štvrťroku 2021 udržal prvé miesto, no jeho podiel medziročne klesol o 10 %. Na druhom mieste sa ocitol Samsung, Amazfit sa umiestnil na treťom mieste vďaka jeho rastúcej popularite v Európe.
Istým prekvapením bol rýchly rast indických značiek Noise a BoAt. Tie sa na indickom trhu so smarthodinkami umiestnili na prvom a druhom mieste, dodali viac ako dvojnásobný objem v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom.
Ako si na tom Apple Watch stoja sa dozvieme keď budú k dispozícii predaje za 4Q 2021. Je celkom možné, že Apple opäť zvýši náskok oproti druhému a tretiemu miestu. Môže to však aj naznačovať, že používateľov Apple Watch nudí ich stále rovnaký dizajn a minimum inovácií.