Reklama

Autopilot „na modro“- Ford BlueCruise je odpoveďou na Super Cruise od GM

Zdroj | Ford
Juraj Procházka
Zdroj | Ford
Zdroj | Ford

Ford sa pri výbere názvu pre svoj „hands-free“ pokročilý asistenčný systém vodiča inšpiroval konkurenciou z General Motors (GM). Fordov BlueCruise totiž pripomína a zároveň je odpoveďou na Super Cruise od GM, ktorý sa považuje za zlatý štandard pokročilých asistenčných systémov úrovne 2.

Pozrite si

Ford Mustang Mach-E je takmer tu, čo ponúkne a koľko bude stáť u nás?

Ford bude nový systém autopilota distribuovať v priebehu tohto roku prostredníctvom bezdrôtovej aktualizácie softvéru pre majiteľov vozidiel Ford F-150 a Mustang Mach-E 2021.

Kým väčšina automobiliek pri svojich pokročilých asistenčných systémoch vyžaduje, aby vodič ponechal ruky na volante, BlueCruise od Fordu umožní handsfree jazdu. Nie však kdekoľvek.

Zdroj | Ford

Bude to fungovať len na „prekvalifikovaných“ úsekoch diaľnic nazývaných Hands-Free Blue Zones. Tie virtuálne označí Ford a predstavujú viac ako 100 000 kilometrov ciest v USA a v Kanade. Zdá sa teda, že napríklad v Európe zatiaľ za nákup nového systému ušetríte.

Automobilka odhalila, že minulý rok intenzívne testovala premávku pre pripravovaný systém BlueCruise. V rámci tohto monitoringu vyslala na cesty päť crossoverov Mustang Mach-E a päť pick-upov F-150, aby absolvovali spolu 110 000 míľ (177 000 km) po diaľniciach v USA a v Kanade. Cieľom bolo zistiť, ako si BlueCruise poradí so širokou škálou realistických podmienok v cestnej premávke.

Pozrite si

Ford a Google uzavreli partnerstvo, Android bude vo všetkých modeloch

Rovnako ako pri GM Super Cruise, aj  BlueCruise sa spolieha na hľadanie „predkvalifikovaných“ diaľničných úsekov a overuje, či dávate pozor na cestu. Naozaj môžete zložiť ruky z volantu, ale musíte sledovať cestu a byť pripravení zasiahnuť, keď opustíte úsek kvalifikovaný pre BlueCruise, alebo narazíte na neočakávaný problém.

Zdroj | Business Insider

Systémy funguje podobne, ako pokročilé asistenčné systémy s funkciami ako adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, detekcia mŕtveho uhla, monitorovanie chodcov a detekcia stopiek. Obsahuje však aktívny monitorovací systém vodiča v podobe infračerveného senzora na stĺpiku riadenia. Ten sleduje oči vodiča a zaisťuje, aby sledovali cestu.

Zdroj | TECHNO HOOP

Nárok na aktualizáciu softvéru nezíska automaticky každý model F-150 a Mach-E. Majitelia vozidiel F-150, ktorí sa rozhodli pre balík Ford Co-Pilot 360 Active 2.0 za 1 595 dolárov, si môžu kúpiť BlueCruise za ďalších 600 dolárov. Pre majiteľov Mustang Mach-E bude BlueCruise štandardom vo variantoch CA Route 1, Premium a First Edition ako súčasť balíka Comfort a Technology za 3 200 dolárov.

Ford na základe analýzy predaja a prognóz dopytu očakáva v prvom roku predaj viac ako 100 000 vozidiel vybavených systémom BlueCruise. Z nášho pohľadu ide o ďalší z postupných krokov na dlhej ceste, na konci ktorej bude plne autonómna jazda.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.