Japonská Toyota oznámila spustenie novej služby KINTO, ktorá má byť zameraná na ponuku služieb mobility používateľom z celej Európy. Okrem prenájmu vozidiel bude ponúkať aj ich zdieľanie a spolujazdu. KINTO má byť súčasťou celosvetovej vízie Toyoty postupne sa premeniť na firmu poskytujúcu služby mobility prostredníctvom rôznych druhov služieb zahŕňajúcich dopravu osôb po celom svete.
Toyota ešte v roku 2018 začala budovať základy na prípravu európskej organizácie, ktorá začlení nové služby do existujúcich podnikateľských aktivít zameraných na výrobu a predaj automobilov. Toyota preto založila dva subjekty: firmu na správu vozového parku – Toyota Fleet Mobility v nemeckom Kolíne nad Rýnom, a firmu na rozvoj digitálnej platformy – Toyota Connected Europe v Londýne.
Prostredníctvom značky KINTO chce Toyota jednoznačne definovať ponuku zacielenú na nové spôsoby využívania mobility. Značka má stelesňovať služby, ktoré sú „inkluzívne a dôveryhodné“, „jednoduché a samozrejmé“ a „udržateľné“.
„KINTO je súčasťou našej stratégie všeobecne rozširovať naše podnikateľské aktivity v Európe,“ uviedol Johan van Zyl, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti TME. „Na trhoch, kde je to životaschopné a udržateľné, nám rozšírenie nášho tradičného obchodného modelu o služby mobility umožní reagovať na nové potreby zákazníkov aj novo vznikajúce požiadavky na mobilitu zo strany miest a regiónov.“
Slovná podoba novej značky je odvodená od japonského slova Kintoun (letiaci dažďový oblak, ktorý poskytuje „dopravu na vyžiadanie“ slávnej japonskej kreslenej postavičke). KINTO chce byť podobne ako Kintoun k dispozícii vždy, keď zákazník hľadá jednoduchý a šikovný spôsob cestovania, kedykoľvek a kdekoľvek.
„Naša nová značka mobility KINTO signalizuje, že firma je viac ako kedykoľvek predtým odhodlaná reagovať na postupne sa meniace potreby mobility zákazníkov. Toyota a Lexus sú etablované automobilové značky, ktoré sú zosobnením spoľahlivých a kvalitných automobilov. Prostredníctvom KINTO chceme vytvoriť nemenej silnú značku služieb mobility – značku, ktorá dôsledne prináša mimoriadne zákaznícke skúsenosti, nech už sa presúvate neďaleko svojho domova alebo cestujete na iných trhoch,“ povedal Matthew Harrison, výkonný viceprezident pre obchod, Toyota a Lexus.
Služby s označením KINTO sa budú na jednotlivých trhoch spúšťať podľa životaschopnosti a udržateľnosti obchodných prípadov. Na európskych trhoch sa ako prvé objavia nasledujúce služby:
KINTO One
Ponuka služieb prenájmu s kompletným servisom pre jednoduché používanie vozidla, zahŕňajúca samotné vozidlo, servis a poistenie v jednej mesačnej splátke.
KINTO Share
Služba zdieľania automobilov vychádzajúca zo širokého modelového radu hybridných vozidiel dostupných na základe samoobslužnej koncepcie, bez prevádzkových nákladov. Existujúca služba zdieľania automobilov Yuko, ktorú Toyota momentálne poskytuje v niekoľkých európskych mestách (Dublin, Benátky, Kodaň a Madrid), sa premenuje na KINTO.
KINTO Join
Spolujazda s cieľom prepojiť zamestnancov, ktorí chcú zdieľať vozidlá v rámci každodenného dochádzania do práce, prinášajúca výhody zamestnancom a firmám, ktoré tak môžu znižovať svoje emisie CO2.
KINTO Flex
Prenájom vozidiel na báze predplatného, ponúkajúci vyššiu flexibilitu a špičkové používateľské skúsenosti.
Aktuálne sa vyhodnocujú aj ďalšie formy služieb, ako napr. stopovanie vozidiel mávnutím, alebo aplikácie podporujúce viac režimov. Uvedené služby budú ponúkať jednoduchý prístup prostredníctvom mobilných aplikácií a integrovaných platieb. Kedy a ktoré služby budú dostupné aj na Slovensku zatiaľ nie je známe. Snáď ich bude čo najviac. Prekážkou môže byť lokalizácia do nášho jazyka, ale aj legislatíva.