Tatra banka vyhlásila v rámci podujatia Fin.techsummit hackathon. IT špecialisti zo Slovenska dostali možnosť navrhnúť užívateľsky prívetivé rozhranie web-based aplikácie pre zamestnancov, vďaka ktorému budú môcť učiť a zdokonaľovať chatbota.
Cieľom hackathonu bolo vytvoriť nielen kreatívne, ale aj realizovateľné riešenia, ktoré budú jednoduchou a hravou formou motivovať zamestnancov Tatra banky k tomu, aby radi pomáhali učiť chatbota rozprávať, vylepšovali jeho reakcie a odpovede.
Bol som veľmi príjemne prekvapený energiou, ktorú som zažil medzi mladými ľuďmi, ktorí sa zúčastnili podujatia. Určite chceme v podobných aktivitách pokračovať aj v budúcnosti.
Martin Kubík, člen predstavenstva Tatra banky
Víťazom podujatia sa napokon stal tím Magic z Košíc, ktorý najlepšie splnil požadované oblasti. Ich riešenie je vizuálne atraktívne, kreatívne a má najsilnejšie gamifikačné a motivačné prvky pre zamestnancov.
„Bol to pre nás prvý hackathon zameraný na dizajn UX a UI aplikácie s využitím gamifikačného modelu. Preto namiesto toho, aby sme sa sústredili na implementačné špecifiká, primárne sme sa zamerali na pokrytie celého životného cyklu užívateľa vo web-based aplikácii a dizajn gamifikovanej funkcionality okolo neho. Sme radi, že náš prístup so zameraním na užívateľa sa vyplatil,“ povedal Miroslav Košík z tímu Magic.
Odborná porota, na čele s Martinom Kubíkom, riešila tieto kritériá: biznis logika a idea, design (UI/UX), gamifikácia a realizovateľnosť.
Okrem odmeny 5 000 eur získali členovia tímu Magic aj možnosť pokračovať v spolupráci s Tatra bankou na ďalšom rozvoji projektu.