Ani nie pred mesiacom spoločnosť Qualcomm predstavila sebestačný VR headset postavený na čipsete Snapdragon 845. Teraz je tento headset vybavenejší vďaka technológii na sledovanie očí od spoločnosti Tobii.
Qualcomm Snapdragon 845 VR je headset postavený na mobilnom hardvéri, vďaka čomu nie je závislý na externom výpočtovom výkone. Nejde tak celkom o finálny produkt, ale skôr o referenčný produkt, na ktorom môžu ostatní výrobcovia stavať vlastné headsety.
Teraz sa možnosti tohto headsetu rozširujú ešte viac a to vďaka technológii na sledovanie pohybu očí od spoločnosti Tobii. Tá bude môcť detegovať, kam sa používateľ pozerá a na základe toho upravovať prostredie hier a tiež ich rozlíšenie.
Sledovanie očí bude využívané na takzvané foveálne vykresľovanie, čo v praxi znamená, že časti obrazu, na ktoré sa používateľ pozerá, sú vykresľované vo vyššom rozlíšení a na vyššej grafickej úrovni. Naopak okrajové časti, ktoré používateľ vidí periférne, môžu byť vykresľované v nižšej kvalite.
Hry vďaka tomu môžu byť vizuálne krajšie a zlepší sa tým aj výdrž vstavanej batérie. Sledovanie očí ale ovplyvní aj samotné hry. Keď sa používateľ, respektíve hráč, pozrie na postavu v hre, tá na to môže adekvátne reagovať. Ďalším možným využitím je automatické prispôsobenie obrazu podľa individuálnych potrieb každého používateľa. Headset tak bude môcť prispôsobovať obraz očí, podľa polohy zreničiek.
Dá sa očakávať, že takáto technológia sa čoskoro stane bežnou súčasťou každého headsetu pre virtuálnu realitu. Potvrdil to aj Henrik Eskilsson, generálny riaditeľ spoločnosti Tobii, podľa ktorého bude ich technológia braná ako nevyhnutná súčasť každého VR headsetu.