Facebook nepatrí medzi spoločnosti, ktoré by uprednostňovali záujmy svojej základne fanúšikov. Najnovšie však sociálna sieť podnikne kroky, ktoré majú používateľom pomôcť.
Už v máji tohto roka začne Európska únia prísnejšie trestať spoločnosti, ktoré nebudú konať v súlade s novými pravidlami ochrany osobných údajov. To pre spoločnosti znamená, že zákazníkom musia zjednodušiť okrem iného vymazať informácie o sebe.
Niektoré spoločnosti preto už s predstihom podnikajú prvé kroky, ktoré ich do budúcna môžu chrániť. Medzi nimi je aj najväčšia sociálna sieť, ktorá chce svojich používateľov naučiť, ako správne s Facebookom pracovať.
S tým účelom vytvorila blog, v ktorom opisuje niekoľko funkcií na ľahšie zvládnutie všetkých možností, ktoré používateľ má. Okrem nastavení, čo vidia vaši priatelia pribudnú aj videá na Časovú os, ktoré budú zobrazovať edukačné videá.
https://www.facebook.com/facebook/videos/10157052967531729/
Tie budú vysvetľovať, ako kontrolovať, ktoré informácie bude Facebook používať za účelom zobrazovania reklám, ako vymazať staré príspevky, ale aj to, čo vlastne znamená vymazať svoj účet. Zuckerberg chce tiež vysvetliť, ako sú ich dáta používané.
Ďalšou zmenou bude vytvorenie centra ochrany osobných údajov. Sociálna sieť chce aj týmto spôsobom uľahčiť používateľom vyznať sa v širokej ponuke nastavení, preto ich všetky sústredí na jedno miesto. Celkovo Facebook predstavil sedem nových princípov, menovite ide o:
- Kontrola vlastného súkromia
- Pomáhanie s porozumením, ako je narábané s dátami používateľov
- Vytváranie produktov s dôrazom na súkromie a ochranu údajov
- Facebook pracuje usilovne, aby dáta uchoval v bezpečí
- Každý vlastní svoje vlastné dáta a má právo ich vymazať
- Neustále vylepšovania venované ochrane súkromia
- Sociálna sieť preberá zodpovednosť za zabezpečenie uchovania dôležitých dát
V blogu sa okrem iného spomína aj to, ako Facebook chráni dáta každého používateľa a neustále sa snaží bezpečnosť zvyšovať. Je už však na každom, do akej miery týmto informáciám verí. Každopádne je zaujímavé sledovať, ako sa veľké spoločnosti chcene či nechcene prispôsobujú nátlaku vyšších inštitúcií.