Lexus na 45. ročníku Tokijského autosalónu uvádza vo svetovej premiére svoje koncepčné vozidlo LS+ Concept s podporou autonómneho riadenia.
Lexus chce vodičom sprostredkovať bezpečnú a bezproblémovú mobilitu. I preto vyvíja technológie autonómneho riadenia. V prvej polovici 20. rokov tohto storočia chce spoločnosť uplatniť svoje technológie Urban Teammate (Spoluhráč do mesta) na autonómne riadenie v bežnej cestnej premávke.
Model LS+ Concept využíva najmodernejšie technológie a ukazuje na budúcu podobu vlajkového sedanu LS. Model je postavený na vlastnej filozofii L-finesse. To predstavuje výrazne upravenú masku chladiča v tvare vretena s veľkou clonou, ktorá pomáaha lepšiemu chladeniu a aerodynamike. Nechýbajú laserové svetlomety a zadné skupinové svetlá alebo elektronické spätné zrkadlá.
Technológie autonómneho riadenia chce Lexus uplatniť v podobe pomocníka Highway Teammate, ktorý by od roku 2020 mal umožňovať jazdu bez zásahu vodiča od nájazdu na diaľnicu až po jej opustenie. Uvedenou technológiou je vybavený aj koncepčný model LS+ Concept.
Tieto technológie riadenia, ktoré využívajú palubné systémy rozpoznávania, rozhodovania a ovládania v závislosti od aktuálnych dopravných podmienok, už dnes umožňujú na diaľniciach automatické zaraďovanie vozidla do jazdného pruhu, prechádzanie z pruhu do pruhu a odbočovanie, resp. udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu a udržiavanie odstupu medzi idúcimi vozidlami.
Koncept navyše dokáže vďaka komunikácii s dátovým centrom aktualizovať svoj systémový softvér a podľa potreby dopĺňať nové funkcie. Vyššiu úroveň autonómneho riadenia zaisťuje technológia umelej inteligencie. Trénovaná je na základe tzv. veľkých dát vrátane informácií o vozovkách a ich okolí.