Reklama

Nový Lexus LS má bezpečnostných technológií na rozdávanie

Zdroj | Lexus
Števo Porubský
Zdroj | Lexus
Zdroj | Lexus

Lexus LS, top-end model japonskej automobilky, disponuje mnohými systémami aktívnej bezpečnosti. Japonský motoristický portál Car Watch zverejnil videá, ktoré predstavujú fungovanie Lexus Safety System + A a systém Lexus CoDrive.

Zdroj | Lexus

Nový systém Lexus CoDrive pridáva k aktívnemu tempomatu funkciu udržiavania jazdnej dráhy (LTA, Lane Tracing Assist) a zmeny jazdnej dráhy (LCA, Lane Change Assist). Tie majú uľahčovať hlavne jazdu po diaľniciach a na cestách s množstvom zákrut.

V prvom prípade systém monitoruje pomocou kamier polohu vozidla a vďaka elektrickému posilňovaču riadenia koriguje smer jazdy tak, aby sa vozidlo pohybovalo v príslušnom jazdnom pruhu.

Funkcia LCA zasa po aktivovaní smerovky zmení jazdný pruh s prihliadnutím na prítomnosť iných vozidiel a informuje vodiča o situácii prostredníctvom projekčného HUD displeja.

Systém Pedestrian Alert & Active Steering Assist dokáže identifikovať prítomnosť chodca pred vozidlom i na boku, pričom zároveň dokáže určiť smer jeho pohybu. V prípade rizika kolízie systém iniciuje brzdenie a s využitím elektrického posilňovača riadenia začína s manévrom obchádzania.

Integrované funkcie brzdenia pri nízkych rýchlostiach – sonar ICS (Intelligent Clearance Sonar) a funkcia samočinného brzdenia počas cúvania (RCTAB, Rear Cross Traffic Auto Brake) – predchádzajú kolíziám počas manévrovania na parkovisku, alebo nehodám na križovatkách. Takisto predchádzajú kolíziám s chodcami, predovšetkým s deťmi, ktoré sa ocitnú za vozidlom a vodič ich nevidí.

Riziko nehôd na križovatkách znižuje aj funkcia FCTA (Front Cross Traffic Alert), ktorá pomocou radaru identifikuje vozidlá prichádzajúce zboku a vystríha pred nimi vodiča pomocou informácií premietaných na predné sklo (HUD) a zvukovými signálmi.

Ďalšou novinkou Lexusu LS je DESA (Driver Emergency Stop Assist) – mechanizmus monitorovania stavu vodiča, ktorý vozidlo v prípade hroziacej havárie zastaví. Ak vodič počas jazdy so zapnutým aktívnym tempomatom a aktívnou funkciou udržiavania jazdného pruhu príliš dlho ostáva pasívny, systém vysiela zvukové a svetelné výstrahy (klaksón a výstražné svetlá), postupne spomaľuje a napokon zastaví vozidlo a umožní poskytnúť pomoc vodičovi, ak sa napríklad ocitne v bezvedomí.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.