Reklama

5 otázok pre mobilného operátora O2, ktorý oslavuje 5 rokov!

Roman Calík

Mobilný operátor O2 je tu s nami už 5 rokov a má viac ako milión zákazníkov. Ste zvedaví, čo nám prezradila hovorkyňa O2 Martina Jamrichová? Máme pre vás i zaujímavé štatistiky.

O2 logo

 

Pri príležitosti 5. narodenín O2 na Slovensku sme si pre mobilného operátora pripravili 5 krátkych otázok. Odpovedá hovorkyňa O2 – Martina Jamrichová.

1, Ak by ste mali vybrať 5 najdôležitejších udalostí za 5 rokov existencie O2, ktoré by to boli?
Myslíme si, že v odpovedi sa zhodneme aj s našimi zákazníkmi. Prvou najdôležitejšou udalosťou bol samotný vstup O2 na slovenský trh, ako tretieho mobilného operátora. Očakávania zákazníkov boli jasné a pre nás smerodajné. Nechceli platiť predražené mobilné služby a očakávali nové myšlienky v produktoch a takisto vytvorenie tlaku na konkurenciu. Našou ponukou O2 Fér sme tieto očakávania naplnili, keď sme na trh priniesli produkt, ktorý zrušil viazanosť, znížil cenu telefonovania a zároveň priniesol nový férový prístup k mobilných službám a zákazníkom. Treťou významnou udalosťou bolo vytvorenie systému automatickej prenositeľnosti telefónneho čísla a následne skrátenie lehoty na prenos z 25 na aktuálnych 5 dní. Štvrtou bol prvý flatový EDGE balík pre dáta O2 Data Neobmedzene, ktorý sme pre našich zákazníkov pripravili. Ďalšou udalosťou vo svete firemných zákazníkov bolo predstavenie ponuky O2 Moja Firma, s ktorou podnikatelia a živnostníci volajú na Slovensku a do všetkých sietí Európskej únie maximálne len za 55 € mesačne. Sme radi, že sa nám podarilo postupne zbúrať stereotypy slovenského telekomunikačného trhu.

O2: Martina Jamrichová2, Vyhrali ste v našej ankete TECHBOX roka 2011 kategóriu OPERÁTOR. Váš náskok pred ostatnými operátormi bol výrazný. Čím ste si podľa vás získali priazeň väčšiny hlasujúcich?
Už od začiatku sme stavili na prozákaznícky prístup, teda vytváranie produktov s tromi základnými princípmi. Sú to jednoduchosť, rovný prístup k zákazníkom a transparentnosť. Zákaznícku spokojnosť dopĺňame aj ďalším princípom a síce, že k našim produktom dostanú navyše aj pridanú hodnotu. Starostlivosť o zákazníkov je našou prioritou, hneď na začiatku sme si povedali, že nie je nad ľudský prístup a preto sa napríklad snažíme zákazníkov milo prekvapovať aj drobnosťami akými je milý úsmev na tvári našich predajcov, alebo obyčajné ospravedlnenie v prípade, že sme chybu spravili my. Ako jediný operátor ponúkame v takýchto prípadoch úplne automaticky kompenzácie, toto sú pre nás už samozrejmosti. Pre zákazníkov pripravujeme aj rôzne výhody, ktorými si môžu spríjemniť voľný čas ako napríklad obľúbené programy O2 Kino utorky, či Super zóna. A samozrejme nikdy nezabúdame aj na doplnky, ako SMS zadarmo pri našich výročiach, či MMS správy počas Vianoc. Ešte raz sa chceme poďakovať všetkým hlasujúcim, ktorí nám tak pripravili krásny darček k nášmu 5. výročiu.
 
3, V roku 2008 ste prišli s ponukou O2 Fér, ktorá sa zásadne líšila od predchádzajúcich ponúk a máte ju dodnes. Myslíte si, že dokážete s O2 Fér stále zaujať? Je skutočne tak úspešná, ako sa o nej hovorí?
O2 Fér je skvelý nadčasový produkt, ktorý si získal množstvo zákazníkov. Je to ponuka, ktorá zákazníkom zaručuje, že zaplatia len za to čo naozaj využijú bez akýchkoľvek chytákov. U nás atraktívne podmienky nepodmieňujeme viazanosťou. Vyplatilo sa nám počúvať názory samotných zákazníkov, ktorí sa k ideálnemu produktu mali možnosť vyjadriť v anketách, ktoré sme si pred spustením produktu nechali vyhotoviť. Úspech rastu našej zákazníckej bázy však nie je závislý len na tomto produkte. Pre našich súčasných aj potenciálnych zákazníkov sme prišli aj s novými produktmi, ktoré oslovili svoje cieľové skupiny.

4, V roku 2011 ste spustili svoju 3G sieť. V porovnaní s konkurenciou však ponúkate slabšie pokrytie i pomalšie prenosové rýchlosti. Čo sa v tomto smere zmení v roku 2012?
Rok 2012 sa pre nás opäť nesie v znamení budovania 3G siete a rozširovania pokrytia. Pred nedávnom sme ohlásili nárast pokrytia o ďalších 156 lokalít na Slovensku a už v jeseni chceme pokrývať až polovicu populácie SR. Tým sa však pre nás pokrývanie rýchlym internetom nekončí. Aj v ďalšom roku chceme v trende pokrývania Slovenska pokračovať. Samozrejmosťou je aj testovanie reálnych rýchlostí so zákazníkmi, ktorí potvrdili, že sú pre ich potreby dostatočné. My sme sa totiž rozhodli informovať o reálnych rýchlostiach, nie tých teoreticky dosiahnuteľných.

5, Prezradíte nám najdôležitejších 5 cieľov na rok 2012? Na čo sa vaši zákazníci môžu tešiť?
Pokrytie našou 3G sieťou až 50 % populácie SR, nové produkty a služby, vytrvalá práca na udržaní a samozrejme zlepšení zákazníckej spokojnosti, množstvo súťaží na našej Facebook stránke a viac vám neprezradím. Určite sa naši zákazníci môžu tešiť na ďalší rok s nami.

Ďakujeme za rozhovor. A ešte pár štatistík:

O2 Guru

SMS> Zákazníci operátora zaslali spolu za 5 rokov pôsobenia O2 takmer 712,8 mil. SMS správ. Ak by chcelo O2 s textom: „Oslavujeme piate výročie“ poslať po jednej SMS, takýto oznam by si prečítal každý obyvateľ Európy.

MMS> Počas piatich rokov zaslali zákazníci O2 takmer 25,2 mil. obrazových správ, teda v hrubom porovnaní by mohol každý obyvateľ Slovenska poslať svojim blízkym počas piatich rokov jednu dovolenkovú MMS.

Prevolané minúty> Celková prevádzka v sieti O2 predstavovala za uplynulých 5 rokov vyše 3,35 mld. minút. Ak by chcel takýto megabalík minút pretelefonovať jeden zákazník, musel by byť mobilný telefón používaným zariadením už v Mezopotámii okolo roku 4 300 pred našim letopočtom.

Prenesené dáta> Zákazníci O2 pri používaní internetu preniesli celkovo 758,9 tis. GB dát. Ak by sa tento objem dát vytlačil v podobe textu, na výrobu papiera by bolo potrebných vyše pol milióna stromov. 

Foto: Telefónica Slovakia

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.