Reklama

10 top počinov O2 za 10 rokov fungovania na Slovensku

Števo Porubský

Operátor O2, niekdajší najmladší mobilný operátor na Slovensku, na náš trh vstúpil presne 2. 2. 2007. Boli som pri tom, hoci web TECHBOX.sk v tom čase ešte neexistoval. Za tých 10 rokov toho operátor stihol pomerne dosť, hlavne mu môžme poďakovať za zníženie cien v predplatených kartách. To ale nie je všetko. Pozrite si 10 top počinov O2, ktoré rezonovali počas jeho 10 ročnej existencie.

Takto vyzerala už historická strana v časopise BCMOBIL & TECHBOX, na ktorej sme vás informovali o novom operátorovi:

O2 Jednotka

Predplatená karta, s ktorou O2 vstupovalo na trh bola prelomová. Registrácia začala 15. decembra 2006, pričom takmer nik nevedel, aké budú finálne ceny služieb. Vedeli sme len to, že budú nízke. Až neskôr sme sa dozvedeli, že minúta hovoru vo vlastnej sieti bude len 0,066 € (2 Sk). Predplatenka navyše ako jediná podporovala dátové prenosy cez GPRS. Jeden MB stál pritom takmer 1 € (29 Sk)!

GPRS! Pamätáte si to ešte?

O2 Fér

Po vyše 1,5 roku (4. 9. 2008) prišiel operátor opäť s niečím novým a prelomovým. Program nazval O2 Fér. Férová bola nielen ponuka, ale aj cenník, ktorý obsahoval nutné minimum poznámok pod čiarou. Zároveň bola zrušená viazanosť aj pri paušálnych programoch.

Zdroj | O2

Prenos čísla aj cez internet

V lete 2010 sme sa dočkali aj pohodlného spôsobu prenosu telefónneho čísla – cez internet. Mal len jediný háčik. Preniesť číslo od konkurencie ste si mohli len na paušál O2 Fér. Prenos trval 5 pracovných dní.

Prvý LTE test na Slovensku

25. augusta 2010 sme mohli byť pri prvom oficiálnom teste siete LTE v Banskej Bystrici na základe povolenia Telekomunikačného úradu SR v pásme 2,66 GHz. Už v tedy priemerná rýchlosť prenosu dosahovala 90/75 Mbit/s. Išlo však len o test.

O2 Filip

Začiatkom apríla 2011 O2 prinieslo opäť čosi, čo tu nikto pred ním nemal. Dnes už historický O2 Filip staval na bezplatných volaniach vo vlastnej sieti, pričom všetky poplatky sa sťahovali z akejsi peňaženky. Bolo teda jedno, či ste hardcore SMSkár, alebo chcete len telefonovať. O2 Filip prekvapil aj možnosťou prenosu neminutých peňazí z peňaženky do ďalšieho mesiaca.

O2 Internet

Mnohí zákazníci trpezlivo čakali na spustenie vlastnej 3G siete. Stalo sa tak 18. júla 2011, kedy naplno spustil vlastnú sieť tretej generácie. Hoci prešlo pomerne dlhé obdobie, k dnešnému dňu má operátor stále pokrytých len zhruba 70% populácie Slovenska. Zaujímavé boli ale nové dátové programy O2 Internet. Išlo o prvé neobmedzené paušály s konkrétnym objemom dát, po minutí ktorých sa ďalšie dáta nespoplatňovali, len sa znížila (a dosť výrazne) rýchlosť pripojenia.

Zdroj | O2

O2 Paušál

O necelý rok (23. apríla 2012) sme sa dočkali novinky v podobe úplne nového mesačného paušálu s prozaickým názvom O2 Paušál. Okrem pomerne bežných programov obsahoval aj jeden neobmedzený. O2 Paušál Platinový (fungujúci dodnes) ponúkal za 70 € mesačne neobmedzené volania a SMS na Slovensku a do 6 európskych krajín.

Pilotné LTE

Po testoch LTE v Banskej Bistrici sa obyvatelia troch západoslovenských obcí dočkali siete 4G. Pilotnú (nekomerčnú) prevádzku operátor spustil začiatkom augusta 2012. Pár dní na to sme LTE od O2 naplno vyskúšali.

Volania do EÚ za slovenské ceny

Na konci januára 2013 sme mohli vidieť, ako O2 opäť prekvapilo zákazníkov i konkurenciu. Spustilo ku všetkých O2 Fér a O2 Paušálom volania do Európskej únie za slovenské ceny, teda za tie, ktoré si za hovory účtoval na Slovensku.

Vlastná LTE sieť

9. decembra 2014 operátor konečne spustil aj komerčnú prevádzku LTE siete. Fungovala len v Bratislave a Košiciach. V minulom roku sme sa konečne dočkali aj rapídneho rastu a dobiehania konkurencie s vlastnou LTE sieťou. Za posledné 4 mesiace roka 2016 dokázal pokryť 25% populácie. O2 tak ku koncu roka pokrýval 70% populácie Slovenska svojou LTE sieťou.

O2 sa pritom na svoje jubilejné narodeniny nezabudlo pochváliť: „Pred 10 rokmi sme ľuďom na Slovensku priniesli alternatívu k zaužívaným pravidlám na telekomunikačnom trhu. V každom z našich desiatich rokov pôsobenia na trhu sme pre zákazníkov priniesli niečo nové. Každá novinka so sebou priniesla inovátorský  prístup k používaniu služieb s dôrazom na efektivitu a hodnotu navyše za to, že sú v sieti O2. Aj po desiatich rokoch môžeme skonštatovať , že priority ako férovosť, jednoduchosť a transparentnosť v ponukách O2 boli správnou voľbou,“ uviedol generálny riaditeľ O2, Peter Gažík.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.